Annons:
Etiketthälsa
Läst 2862 ggr
[Pekingc]
2014-02-14 22:13

Hon luktar illa

Ursäkta mitt uttryck men jag tycker våran "Bebis" luktar "röv" inte bajs men hon lyktar där bak :S Hon ser ren och fin ut. Gör denna ras det? har Devon sen innan och dom luktar inget.

Annons:
Lejonhjarta
2014-02-14 22:41
#1

Absolut inte!! Mina luktar underbart gott! Har aldrig varit med om att varken mina vuxna eller mina bebisar i kullarna luktat så… Konstigt! Stod faktiskt för en stund sen å snuffsade i nacken på min äldsta SIA och tänkte på hur underbart gott hon luktar. <3

cillaroten
2014-02-14 23:34
#2

Eeehhh..? Nu är jag inte helt säker på doftskillnaden på "röv" och bajs.. Men självklart luktar dom ingetdera!! Om dom mot förmodan gör det,så är ju frågan om dom mår riktigt bra?!

alltidsiames
2014-02-15 07:45
#3

Hon mår kanske bra av att du tvättar henne med en ljummen fuktad handduk.

Nilla
2014-02-15 07:47
#4

Jag tar mig friheten att ändra rubriken på ditt inlägg Pekingc.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

FrökenKatt
2014-02-15 09:20
#5

De enda gångerna min katt luktar illa om baken är om hon precis har bajsat eller om hon fisit… så, hon är precis som alla andra då, haha.

Men jag funderar på om det inte kan ha med analsäckarna att göra?

http://www.fraga-veterinaren.se/katt-luktar-illa-i-baken-analsackar/

(Får man lov att länka?)

kalindas
2014-02-15 09:21
#6

Om hon luktar illa. Vad får hon för mat?
Även katter kan få problem med analsäckar och även fisa om maten inte riktigt fungerar.
Sen så finns ju risk för t.ex. TF och då kan katten lukta lite illa också.

Normalt luktar inte katterna illa om de inte precis varit på toaletten.

/Elisa

Annons:
alltidsiames
2014-02-15 10:00
#7

Det är ibland en liten tarmprolaps som växer bort. Då luktar det lite tarmslem. Ibland är det att de inte kommit igång med att tvätta sig så bra.

[Pekingc]
2014-02-15 11:20
#8

Tack för svar.

Tycker oxå det är konstigt, hon ser ren och fin ut.

Har klämt lite men ser inget konstigt, har bara haft henne en vecka så kan ju vara att hon inte känner sig hemma ännu och är lite stressad (läste i länken)

Hon äter blandat RC, Acana

Tainted123
2014-02-15 18:04
#9

min luktar också "rumpa", alltså inte avföring utan typ otvättad bak helt enkelt trots att hon är ren. Funderar på om det kan ha något samband då de kommer från samma kull?

Missannas
2014-02-15 18:10
#10

Känner inte igen detta alls måste jag säga… Vet inte om frågan var allvarligt menad men självklart är den lukt du beskriver TS inte relaterad till vår ras på något sätt. 

Hur mår era katter? Är de bra i magen?

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Nebel
2014-02-15 18:26
#11

Har aldrig varit med om att en katt som är ren och frisk luktar illa. Min första siames var som unge inte lika mycket för att tvätta sig som sin jämnåriga huskattkompis. Hon höll dock efter och putsade även honom ;). Pratade med uppfödarna som beskrev att siameser ibland kunde vara lite sena i starten när det gällde hygienen. De fyra långnäsor jag haft därefter har dock alla hållt sig fräscha för egen maskin från start (så jag gissar att Bini bara var lat och gillade att bli ompysslad ;). Hoppas ni hittar lösningen på problemet!

Upp till toppen
Annons: