Hälsa & beteende

Hon luktar illa

2014-02-14 22:13 #0 av: [Pekingc]

Ursäkta mitt uttryck men jag tycker våran "Bebis" luktar "röv" inte bajs men hon lyktar där bak :S Hon ser ren och fin ut. Gör denna ras det? har Devon sen innan och dom luktar inget.

Anmäl
2014-02-14 22:41 #1 av: Lejonhjarta

Absolut inte!! Mina luktar underbart gott! Har aldrig varit med om att varken mina vuxna eller mina bebisar i kullarna luktat så... Konstigt! Stod faktiskt för en stund sen å snuffsade i nacken på min äldsta sia och tänkte på hur underbart gott hon luktar. <3

Anmäl
2014-02-14 23:34 #2 av: cillaroten

Eeehhh..? Nu är jag inte helt säker på doftskillnaden på "röv" och bajs.. Men självklart luktar dom ingetdera!! Om dom mot förmodan gör det,så är ju frågan om dom mår riktigt bra?!

Anmäl
2014-02-15 07:45 #3 av: alltidsiames

Hon mår kanske bra av att du tvättar henne med en ljummen fuktad handduk.

Anmäl
2014-02-15 07:47 #4 av: Nilla

Jag tar mig friheten att ändra rubriken på ditt inlägg Pekingc. 

Anmäl
2014-02-15 09:20 #5 av: FrökenKatt

De enda gångerna min katt luktar illa om baken är om hon precis har bajsat eller om hon fisit... så, hon är precis som alla andra då, haha.

Men jag funderar på om det inte kan ha med analsäckarna att göra?

http://www.fraga-veterinaren.se/katt-luktar-illa-i-baken-analsackar/

(Får man lov att länka?)

Anmäl
2014-02-15 09:21 #6 av: kalindas

Om hon luktar illa. Vad får hon för mat?
Även katter kan få problem med analsäckar och även fisa om maten inte riktigt fungerar.
Sen så finns ju risk för t.ex. TF och då kan katten lukta lite illa också.

Normalt luktar inte katterna illa om de inte precis varit på toaletten.

Anmäl
2014-02-15 10:00 #7 av: alltidsiames

Det är ibland en liten tarmprolaps som växer bort. Då luktar det lite tarmslem. Ibland är det att de inte kommit igång med att tvätta sig så bra.

Anmäl
2014-02-15 11:20 #8 av: [Pekingc]

Tack för svar.

Tycker oxå det är konstigt, hon ser ren och fin ut.

Har klämt lite men ser inget konstigt, har bara haft henne en vecka så kan ju vara att hon inte känner sig hemma ännu och är lite stressad (läste i länken)

Hon äter blandat RC, Acana

Anmäl
2014-02-15 18:04 #9 av: Tainted123

min luktar också "rumpa", alltså inte avföring utan typ otvättad bak helt enkelt trots att hon är ren. Funderar på om det kan ha något samband då de kommer från samma kull?

Anmäl
2014-02-15 18:10 #10 av: Missannas

Känner inte igen detta alls måste jag säga... Vet inte om frågan var allvarligt menad men självklart är den lukt du beskriver TS inte relaterad till vår ras på något sätt. 

Hur mår era katter? Är de bra i magen? 

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.