Annons:
Etiketthälsa
Läst 998 ggr
MatildaBäckland
2/14/14, 12:20 AM

Kemisk kastrering

Hej ! har läst en del om kemisk Kastrering (chip Kastrering, suprelorin) men hittar mest information om hanar och detta, någon som har erfarenhet av detta när det gäller honkatter ?

Tack på förhand (:

Annons:
Liltith
2/14/14, 10:31 AM
#1

Jag har just nu tre honor här hemma på chip då uppfödningen ligger på is i nåt år. Födde en liten son i okt som tar upp tiden. Alla mina honor har fungerat jättebra på det än så länge. En av honorna gick i löp efteråt så en liten period av p-piller blev det tills det lade sig. Alla honorna fick lite svullna juver ca en månad efter chippningen, det gick tillbaka men det tog ca 4 v. Just nu har en hona haft chippet i ett år och de andra två i ca 6 mån och inget som påvisar att någon av dem skall gå i löp snart. Det skall bli intressant att se hur det går sen när och om de går i löp igen och om man kan få dem dräktiga. Alla dessa honor har redan haft en eller två kullar innan.

MatildaBäckland
2/14/14, 1:12 PM
#2

Jättetack för ditt svar (:

På honor sätter dom även på magen om jag förstått rätt för att enklare kunna hitta och ta ut chippet ?

AngelsCo
2/14/14, 8:25 PM
#3

Var de sätter chippen är upp till veterinären, men det går inte att plocka ut chipp när de börjat lösa upp sig. Första månaderna (2 ungefär) verkar gå bra att plocka ut dem, sen börjar de falla sönder och går inte längre att plocka ut. Det är inte säkert att de blir fertila igen, och det kan ta väldigt lång tid, men det är väldigt effektivt på honor.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: