Annons:
Etikettkattprat
Läst 2473 ggr
tuska
1/25/14, 3:40 PM

Dag 57

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

   Min " Råtta"  är nu på dag 57  och det hoppar nu i hennes lilla mage.   det hoppar en här och en där men inga fler.  =)

Annons:
[lisme]
1/25/14, 8:44 PM
#1

Vakre Råttan ❤️

Carlitos
1/25/14, 9:43 PM
#2

Så fin hon är!!!

amandahurtigh
1/25/14, 10:06 PM
#3

Fina tjejen, lycka till!!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

S*Cupcakes
1/25/14, 11:16 PM
#4

Hon är verkligen vacker

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

lynxlo
1/26/14, 12:41 AM
#5

Låter lagom! Lycka till fina Råttan!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Nebel
1/26/14, 3:02 AM
#6

Raraste råttan! Bra att bebbarna "busar" där inne ;) och lycka till!

Annons:
kalindas
1/26/14, 7:26 AM
#7

Vilken härlig blick hon har på denna bilden! Hoppas att allt går bra med framtida bebisar, det är ni värda.

/Elisa

Garmabias
1/26/14, 8:48 AM
#8

Lycka till finaste Råttan!!

Lejdet
1/26/14, 8:59 AM
#9

Väldigt vacker råtta! Önskar er lycka till med födsel!

Lejonhjarta
1/26/14, 2:02 PM
#10

Håller tummen. :-)

kitte
1/26/14, 7:05 PM
#11

Lycka till önskar syrran Meggie! Vi håller våra tassar och tummar att allt ska gå bra. 🙂

Missannas
1/26/14, 10:23 PM
#12

Vackra Råttan! Lycka till, ska bli spännande att se de små sen 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

MissMaven
1/27/14, 12:08 AM
#13

Lycka till! Hoppas att allt ska gå bra. ❤️

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
SacredSouls
1/28/14, 8:05 AM
#14

Så fin hun er. Lykke til med kommende bebiser.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

tuska
1/28/14, 11:50 AM
#15

   jag vet inte om jag törs visa mina bebisar, ej heller tala om hur många de är. Gjorde så sist, visade min glädje sen blev det strul och en överlevare.

  jag känner naturligtvis lite oro denna gång.  Sist jag hade bebisar blev inte någon större glädje. Två ungar dog när jag började stödmata, för mamma katt hade efter en vecka inge mjölk,(hon fick mjölken tillbaka efter någon vecka) jag anklagade mej själv att det va mitt fel som inte kunde mata rätt. En unge hade öppen gom och fick somna på en gång (inge konstigt med det) Nu hade jag 3 ungar av sex kvar. Två av dem fick invagination vid 7-8 levnadsveckan, en av dem blev opererad och den andre fick somna efter diagnos. 

 Nu hoppas jag innerligt att allt ska gå jättebra för lilla Råttan med bebis-bebisar.   Jag är laddad och bilen är fulltankad för en resa ( 10 mil) för att ev. få hjälp om så skulle behövas.   Man måste ju vara beredd på allt tydligen, jag hoppas jag får glädjas denna gången.

alltidsiames
1/28/14, 3:20 PM
#16

Hoppas du vågar vara glad och njuta av nuet. Ibland går det bra, ibland inte. Vi uppfödare gör vad vi kan. Den här gången ska du se att det blir bra!

GunillaSverkersson
1/28/14, 8:44 PM
#17

Man måste glädjas när man kan, ledsen blir man iallafall om det händer något tråkigt. Man ska absolut inte ta ut sorgen i förväg. Men jag förstår vad du menar, men för mig känns det som gammal skrock att man ska passa sig för att vara för glad. 

Grattis och vi håller tummarna för att allt går fint.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Lejonhjarta
1/28/14, 8:51 PM
#18

Tusk, vet vad du menar då våran förra kull dog i magen. Man går och längtar å planerar länge innan och så under dräktigheten och så blir dt inget. :-( Både mammakatt och vi ledsna. Nu väntar vi åxå om några veckor och vågar knappt planera…

Håller tummen för att detta kommer att gå toppen både för dig å oss. :-)

cillaroten
1/28/14, 9:27 PM
#19

Ett varmt och innerligt LYCKA TILL!!! Du ska se att allt går bra

Nebel
1/29/14, 4:42 AM
#20

#15 Beklagar det du varit med om ;(! Jag håller med om att det är olyckligt att lägga för mycket energi på att oroa sig över saker som man ändå inte har möjlighet att påverka. Anser dock att det är rätt naturligt att man reflekterar över och försöker dra lärdomar av tidigare erfarenheter. Har inte upplevt samma sak som du men hade oturen att förlora flera katter under kort tid pga sjukdom mm. Hade en sällskapstörstande Samuel här hemma så det var bara att skaffa ny kompis oavsett vad jag kände. Har utifrån dessa erfarenheter full förståelse för din oro. Tänker att det inte handlar om att man inte glädjer sig utan mer att man måste få lov att ta det i den takt som passar en och "att få tryggas" över tid. Ett liv består ju avslutningsvis av både positiva och negativa erfarenheter och får man lov att vara med ett tag ser man att det mesta har en tendens att jämna ut sig med tiden (vilket även stöds av statistiken ;). Med det sagt hoppas jag att det är dags för lite god balans nu och att allt går riktigt bra denna gång!

Annons:
lynxlo
1/29/14, 9:36 AM
#21

Ja nu ska det gå bra Tuska! Håller tummarna för dig, Råttan och de små!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: