Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 3173 ggr
Lejdet
1/24/14, 11:03 PM

3 veckor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min näst senaste kull, födda 140101 har nu hunnit bli dryga 3 veckor!

Hanen, som har en liten gomdefekt och blev flaskmatad de första 10 dagarna, har klarat sig väldigt bra och diar nu utan några som helst problem själv! Han är en riktig sötnos!

Annons:
Lejdet
1/24/14, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Honan väger drygt 100 gram mer än sin bror och jag börjar luta åt att hon är en chokladmaskad  SYL.

Sploutt
1/24/14, 11:14 PM
#2

men vilka sötisar! ❤️

Nebel
1/25/14, 3:05 AM
#3

Åh vilka små sockertoppar 😍! Gott att det går så bra för lillkillen!

kalindas
1/25/14, 9:31 AM
#4

😍

/Elisa

kitte
1/25/14, 1:09 PM
#5

Åh vad skönt att det har gått bra för lill-killen! Söta som socker!😍

Leon1973
1/25/14, 3:53 PM
#6

Otroligt fina

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
GunillaSverkersson
1/26/14, 10:23 AM
#7

1# Roligt, hon blir då SYL nr 7 i Sverige vad jag vet. Zentrys har två SYL kattungar just nu. Pappa till dem är Dodger af YumYum, samma pappa som Bon-Bon har.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

MissMaven
1/26/14, 11:14 AM
#8

Så söta! ❤️ Vad skönt att det går bra för lilla killen! 

#7 Coral Reef's hade 2 SYL-ar förra året.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
1/26/14, 3:44 PM
#9

Så fina! Jätteroligt att höra att det går bra för den lille, han är förfärligt söt!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

GunillaSverkersson
1/26/14, 7:31 PM
#10

#7  Ok det viste inte jag , då blir det nr 9

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Carlitos
1/26/14, 10:05 PM
#11

Så fina såå!! :)

Lejdet
1/27/14, 9:50 AM
#12

Idag ska jag hälsa på mina små praliner, ska försöka ta fler, nyare kort då. Honan kommer jag att behålla om hon är defektfri vid besiktning. Hanen kommer att säljas till sällskap, men fodervärden har första tjing på honom såklart.

Lejdet
1/28/14, 7:33 AM
#13

Måste få till bilder som ger dessa kattungar rättvisa! Den här gången lyckades jag glömma min systemkamera :-(

Honan är en riktigt fin SYL med väldigt mycket vitt, hanen har de mest fantastiska öron, riktiga dumboöron men konstigt runda, som på en koala 🤔, hans ögon sitter brett isär och han går baklänges! Skitkul att se, han försöker gå framåt men hamnar bakåt? För övrigt leker han med sin syster och diar jättebra nu!  Han är också SYS eller SYL med bara vita fläckar längst fram på alla fyra tårna och på öronen. Han är en märklig skapelse.. men det gör inget för han kommer att få stanna kvar hos min fodervärd, de vill köpa honom.

Annons:
kalindas
1/28/14, 9:42 AM
#14

#13
Kan väl vara ett spännande liv han får. Varför går framåt när man kan gå bakåt? 😃

Allvarligt, så kan det ju hända att han har en utvecklingsstörning. Katter borde ju kunna bli det också och då får de ju ett lite annorlunda utseende. Skönt att han får stanna i foderhemmet. 🙂

/Elisa

amandahurtigh
1/28/14, 6:41 PM
#15

Men, är det inte Obelix som är pappa till kullen?? Han är väl inte långhårsbärare? Ang om de är SYL eller inte..

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Lejdet
1/28/14, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Lille Toker (SYL b), som jag bestämt mig för att han ska heta, Snövit och Toker 🙂 får deras namn bli!

Lejdet
1/28/14, 9:08 PM
#17

#15 Jo, det stämmer att Obelix är pappa till kullen, men nåt är fel och det är under utredning. Antingen är Obelix mammas DNA-test för långhår felaktigt (hon hade ju två variantföräldrar) eller så har Obelix fel far, vilket kan vara mer troligt eftersom jag fick en "hoppsankull" några dagar tidigare förra året där det visade sig vara min Superloinchippade hane Oden som hade lyckats göra barn med sin mor trots chip. 

Jag har kontaktat UC Davis och gjort ett långhårstest på Obelix som visar att han är variant och jag har mailat SVERAKS styrelse som håller på att handlägga ärendet. Som tur är finns alla katternas DNA kvar på UC Davis, så det går att göra ett faderskapstest och även testa om Tingelings DNA, trots att hon tyvärr inte lever längre. Ibland är det inte dumt att leva på 2000-talet ;-)

..och JA, jag vet att personer här inne tyckte att jag skulle testa Obelix redan som liten, så jag behöver inga kommentarer om just den saken.. jag erkänner mitt misstag och har lärt mig en läxa att man inte kan lita på chip-kastrerade hanars infertilitet. Han måste ha parat henne innan jag ens upptäckte att hon löpte och satte ihop henne med Flip. Jag såg att Flip och hon parade sig flera ggr, men troligen var hon väl redan dräktig då?

Att Obelix är far till denna kullen är 100% säkert, Xavi hade ingen annan hane ens på samma våningsplan.

Sannolikheten att Tingeling (Obelix mor) är feltestad är väl rätt liten, men flera domare tyckte att hon hade variantpäls… jag får fråga Angelica om hon kan ha blandat ihop proverna möjligtvis för jag vet att hon testade flera av syskonen.

[lisme]
1/28/14, 11:16 PM
#18

Disse kattene….. vi planlegger og tror vi legger til rette for å gjennomføre de kombinasjonene vi ønsker, men til syvende og sist er det ikke vi som bestemmer hvordan planene være skal ende 😎

Spotless
1/29/14, 2:20 AM
#19

#17 Jag vill i alla fall kommentera, för jag var ju en av dem. Vad jag vill säga är att jag var påstridig då, av en anledning, inte för att jäklas. Anledningen förstår du nu.

Lejdet
1/29/14, 7:20 AM
#20

#19 ja,som jag skrev så har jag nu lärt mig den läxan. Nu är förvisso ingen jätteskada skedd för inget PRA-misstag har begåtts och obelix har låg inavelsgrad även med oden som far, men detta medför ju en massa krångel.

Annons:
amandahurtigh
1/29/14, 8:40 AM
#21

#17 Aha, då är jag med!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

lailaj
1/29/14, 11:16 AM
#22

Söta som socker.

Lejdet
2/1/14, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#19 Jag har fått svar från SVERAK som vill att jag gör ett faderskapstest på Obelix, så det är inskickat nu. Hoppas på snabbt svar eftersom alla deras DNA redan finns på UC Davis. Vill ju att det ska bli rätt stamtavla på kullen!

Nytt kort på lille Toker som nu har lärt sig att gå framåt också 🙂

Lejdet
2/1/14, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Vackra mamma Xavi och dunbollarna

lynxlo
2/1/14, 11:01 PM
#25

Han är för söt! Och Xavi är helt underbar!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Nebel
2/2/14, 3:40 AM
#26

Lillisen 💗, bra att kunna kliva både fram & tillbaka ;)

Lejdet
2/6/14, 11:47 AM
#27

Precis som jag misstänkte så är Obelix reggad med fel far, det är Oden som är pappa, inte Flip. Har fått faderskapstestet nu.

Innan jag visste detta omplacerade jag Obelix till en ny familj eftersom jag inte hade användning för honom i långhårsaveln (trodde jag) och nu har jag tyvärr sålt en variant som gjort väldigt fina ungar :-( som det kan gå…

… men förhoppningsvis lär man väl sig av sina misstag? En sak har jag insett, Oden är en riktig Casanova med andra ord, som lyckas charma alla damer även chipkastrerad!

Detta innebär också att jag ännu inte har någon avkomma efter Flip, tur att jag inte kastrerade honom på riktigt, det var såååå nära!

Annons:
Carlitos
2/6/14, 11:57 AM
#28

Fina små gryn :)

Upp till toppen
Annons: