Annons:
Etikettkattprat
Läst 1686 ggr
Leon1973
2014-01-21 21:02

Simba här...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, mitt namn är Simba och jag är en 2 år gammal Siames (SIA n).

Jag ska försöka skriva detta snabbt medan gubben har somnat i badet, gubben vet inget om detta.

Jag bor hos en gubbe i en stor lägenhet inne i centrala Malmö, i början så tyckte jag inte om gubben alls och höll mig borta från honom, men han envisades med att komma och klappa mig ibland och hans ungar var snälla så jag tyckte att han kunde väl få en chans, han köper ju schyst käk till mig och ser till att jag har vatten i skålen, ibland lämnar han till och med vatten rinnandes i badkaret, jag tror han vet om att jag brukar dricka där också. I början så var han faktiskt lite taskig mot mig och stängde in mig i köket på nätterna, han kved något om att jag snackade för mycket på nätterna men nu har jag faktiskt inte behövt sova där på en månad. Gubben bäddar till och med åt mig i sängen, han tar och snurrar ihop ett lakan och sen lägger det som en lagom stor ring på andra sidan av sängen och det blir precis som en liten korg till mig, riktigt skönt att sova där faktiskt, men ibland blir det för kallt och då smyger jag bort till honom när han har somnat och ligger tätt in till honom, jag fattar inte varför han envisas med att ha öppet fönster i sovrummet på vintern sicket pucko han är…  han har ju ingen päls heller.

Nu är det så att jag misstänker att gubben är otrogen eller något…   varje morgon sticker han iväg, bråttom som sjutton har han och kommer hem sent och är helt utmattad, jag fattar nog vad han håller på med, alltså gubben ser ju bra ut på ett grovt sätt, men eftersom han är en hane precis som jag och en helt annan ras så låter jag honom hållas…

Men när han är ute och strular på dagarna är jag helt ensam hemma, ingen att leka med eller så, så nu undrar jag, finns det någon som har en kompis till mig där ute? Ni behöver inte berätta något för gubben, han lär nog inte märka något ändå. Saken är den att jag är en katt och jag har inga kläder, därmed inga fickor, därmed ingen plånbok och det betyder att jag som är en katt inte har några pengar…

… som är mina egna. Gubben har lite pengar men efter att ha betalt räkningar, lån, underhåll och avbetalning på sin skuld så har han inte mycket över. Men finns det någon som har en kompis som kanske kunde få flytta hit så kan jag nog sno en symbolisk summa från honom utan att han märker det.

Det enda problemet jag har med det hela är att jag vet inte om jag klarar av ”sällskap” av en annan katt, när jag blev kastrerad så blev jag utstött i mitt förra hem av de andra katterna, jag fick vara i ensam i köket för att det inte skulle bli bråk och jag vet inte hur jag kommer att reagera inför sällskap, gärna en snygg ung tjej. Vi kan ju alltid träffas och se hur det går innan något bestäms.

PS. Nu när jag ändå är igång här, finns det någon som känner en fiskeintresserad människotjej som gillar katter och kanske skulle vara intresserad av att träffa gubben?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Annica-H
2014-01-21 21:37
#1

Leon1973, du är helt underbar! Läser allt du skriver om din Simba, så roligt och kärleksfullt :)

Hoppas ni hittar en kompis Simba gillar… eller varsin.

Sploutt
2014-01-21 21:50
#2

Hahaha! Fantastiskt inlägg. Hoppas att ni hittar det ni söker, bägge två.

kalindas
2014-01-21 22:00
#3

Dubbel kontaktannons. Smart av Simba😃

Till dej Simba så har jag just nu ingen tjej att låna ut. Men det borde inte vara några problem att hitta en snygg tjej som behöver ett nytt hem efter gått i pension som avelsdam. 🙂
Tror även att det kommer gå bra med en ny kompis, men det kan ta lite tid. Kattunge hade nog varit det allra bästa.

Ang. din husse så får han gå med i en kattklubb och hänga på utställningar. Där kryllar det av singeltjejer som gärna raggar upp en kille som gillar katter. 😃
Märkte dock att det inte är lika lätt att ragga på kattutställningar om man är tjej, så jag har mer börjat titta lite åt hundvärlden. 🤪

/Elisa

Melanie75
2014-01-21 22:15
#4

Hi hi Roligt inlägg , hoppas att ni båda hittar vad ni söker:):)

Nebel
2014-01-22 02:47
#5

👍👍 Dubbel "gilla". Den lilla bädden i bädden till Simba…❤…sånt ger många pluspoäng ;). Har tyvärr inga dejtingtips men tror knappast ni lär behöva det. Stort lycka till!

[idaskoog]
2014-01-22 09:47
#6

Haha underbar läsning! Jag har tre underbara killar hemma som letar efter ett kärleksfullt hem. Www.snorkfrokens.hemsida24.se kolla in dom där. Mvh ida skoog

Annons:
Lejdet
2014-01-22 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Haha, fullständigt underbar annons! 😃

Jag hade slagit till direkt på båda två, om ni inte hade bott i Malmö 🙂

Nu är jag förvisso 10 år äldre än gubben ifråga, men en ganska välbehållen kattkärring ju 😊

Däremot håller jag på att se över antalet katter i detta hem, vilket för närvarande börjar bli lite för många för både mattes famn och plånbok så jag har ett par blivande omplaceringskatter inom kort, bla Venus, mamma till min senaste kull, men hon får ju inte flytta förrän kattungarna är 12 v. Det enda jag önskar henne är ett underbart hem, pengar är som sagt bara symboliskt.

berthagenn
2014-01-22 11:30
#8

Åhh vad fint inlägg och vilken uppslutning! Jafg blir sååå rörd här! KRAMIS ALLA FINA! ❤️

Garmabias
2014-01-22 11:41
#9

Hihi bra gjort Simba!

Två flugor i en smäll…lycka till😃

Carlitos
2014-01-22 11:42
#10

hihi… va roligt inlägg! Tror inte att det kommer att bli några bekymmer att hitta sällskap :)

Lejonhjarta
2014-01-22 12:42
#11

Nä, inte till någon av er… Vem vill inte hitta en karl som älskar dessa juveler lika mkt som vi frälsta. :-D

Missannas
2014-01-22 14:03
#12

Detta är den charmigaste och roligaste annonsen någonsin här på sajten 😃😃

Önskar er båda stort lycka till! 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

lynxlo
2014-01-22 16:13
#13

Guldgubbar där! Vilken charmoffensiv, det lär ju bli tjyvtjockt därhemma hos er i ett nafs! Ni får ta till Ikea och skaffa en Joakim von anka säng illa kvickt. Önskar er all lycka i världen!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
kalindas
2014-01-22 19:07
#14

Venus hade väl varit perfekt för Simba! 🙂

/Elisa

Leon1973
2014-01-22 21:42
#15

Alla läsa allas reaktioner är sådant som driver mi… förlåt, som driver Simba till att skriva här inne.

Antingen får jag ge honom ett eget konto eller så många jag börja låsa datorn.

Venus är en supersnygg tjej ju, synd att hon bor så långt bort bara, det blir ju lite jobbigt att åka fram och tillbaka bara för att se om Simba klarar av sällskapet.

Jag såg även Ida's inlägg att hon har tre småkillar som söker ett hem också. Dina småkillar är superfina, men även de bor för långt bort för att det ska kunna skötas någorlunda praktiskt.

Personligen har jag inte bråttom med att hitta en kompis till Simba men jag börjar se på honom att han stundtals är uttråkad, en Siames ska inte ligga och slöa hela dagen utan att röra på sig, han behöver stimuli och någon som kan kivas med honom.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Beige
2014-01-22 22:13
#16

#15 ps, det finns några som mer eller mindre regelbundet kör mellan Skåneland och Stockholmsområdet för att delta på kattutställningar, kanske Venus så småningom kan få lift via någon av dem för att provsambo med Simba. Allt för kärleken ;)

Hursom, lycka till båda två med ert kontaktsökande :)

Leon1973
2014-01-22 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är lyxliraren i sin "bädd" i bädden.
Notera satinlakan ^^ och dotterns mjukisorm som är inbakad i rullen för att få mer volym i rullen.

När jag vaknar på morgonen så är det inga tvivel om att Simba ligger här vilket jag personligen tycker är fantistiskt, Simba är ju inte min första katt, jag är uppvuxen med katter runt mig vanliga huskatter och enstaka raskatter har funnits i mitt liv, men Simba är den enda som varit ett så pass stort projekt att anpassa och han är ärligt talat också den katt som gett mest tillbaka på så kort tid, det är snart 4 månader sen han kom hit.

Nu kan det ju också bero på att jag får mer ut av Simba då jag är "ungkarl" och har två veckor ensamhet då barnen inte är här. han är ett perfekt sällskap för en introvert person som jag.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Nebel
2014-01-22 23:02
#18

Fint ska fint ha ;)

Garmabias
2014-01-23 19:30
#19

Ett litet tips.

En brunmaskad tjej född:2012-04-03 Kardakas Beyonce bor i Malmö tel 0707153929 och är till salu 1500 kr

Leon1973
2014-01-23 21:08
#20

Simba kommer från Kardarkas.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
alltidsiames
2014-01-23 22:30
#21

Jaha nu fattar jag vilken Simba det är. Har träffat Simba när jag har varit där och parat en hona ju. Det är en liten värld :)

Garmabias
2014-01-24 07:57
#22

Aha…!

Upp till toppen
Annons: