Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 4516 ggr
Beige
1/19/14, 11:10 AM

Upphittad oriental

En kvinna har hittat en chokladoriental i Saltsjö-Boo (Stockholm) i fredags 17/1. Katten är chippad men finns inte registrerad. Det är polisanmält.

Någon som saknar sin katt?

Skicka meddelande till mig om ni vill komma i kontakt med kvinnan som hittat katten.

Annons:
Missannas
1/19/14, 2:24 PM
#1

Tack för att du informerar här på sajten.

Stackars kissen, tur att den blev upphittad. Det är ju jättekallt ute nu för en oriental. Där ser man hur viktigt det är att inte bara chippa, utan även att komma ihåg att regga sig som ägare.

Antar att de kollat både SKK och Sveraks egna register? 

Hoppas man hittar kattens familj.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

LinnL
1/21/14, 2:25 AM
#2

Hur har det gått?, har den hittat hem?…

berthagenn
1/21/14, 3:16 PM
#3

hur har det gått???

Beige
1/21/14, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vad jag har förstått så är den kvar hos upphittaren och ägaren är inte funnen ännu. Jag har inte haft kontakt med henne själv utan förmedlar bara den info jag fick via en kompis hit till Sif så kanske chansen att katten hittar hem ökar.

Har fått en suddig bild på den vilsne;

Annica-H
1/21/14, 10:12 PM
#5

Så tråkigt att de missat att registrera chipet. Hoppas ägarna ger sig till känna snart.

alltidsiames
1/21/14, 10:38 PM
#6

Det där ser ut som en Pilgatan's katt! Liknar min hona som är född i mars, kan det vara ett syskon? Är det Pralinen?

Annons:
alltidsiames
1/21/14, 10:45 PM
#7

Har meddelat uppfödaren och förre ägaren via mess så får de se om det är pralinen.

alltidsiames
1/21/14, 10:53 PM
#8

Om det är han (Pilgatan's Expresso) så finns det ju foton att jämföra med i gammal annons på honom under omplacering här på sajten. "Orientalkille omplaceras".

alltidsiames
1/22/14, 7:16 AM
#9

Uppfödaren har ju chipnumrena på vetbesiktningspapprena så kan ni skicka chipnumret till henne så hon kan kolla? Blir så engagerad och klappar och pussar på min egen Pilgatanskatt som sover i min famn.

Melanie75
1/22/14, 9:55 AM
#10

Kollat upp detta, katten liknar mycket en katt som jag sålde till Skåne för ca ett år sedan. Den katten låg i mattes famn och sov så gott. Så den katten kan det inte vara. Pralinen tycker jag inte att det ser ut som. Hoppas att den lilla missen hittar sitt hem snart/ Melanie SE Pilgatans

Lejdet
1/22/14, 10:09 AM
#11

Är det en hona eller hane? Jag har bara lyckats producera två korthåriga orientaler förvisso. Har inte kontakt med honans ägare längre.

Beige
1/22/14, 7:42 PM
#12

Det är inte Pralinen, han är tryggt hemma.

Läste på fb där en Ola Löfgren skrev tidigare idag "Detta är min f.d katt Martin, jag har kontaktat den nya ägaren som bekräftade att han var bortsprungen och kommer ringa Margona".

Enligt upphittaren har dock ägaren inte hört av sig till henne ännu så vi får fortsätta att hålla tummarna för ett lyckligt slut.

Annica-H
1/22/14, 10:13 PM
#13

Hoppas det är rätt ägare och att denne hör av sig snart.

Annons:
Nebel
1/22/14, 10:56 PM
#14

Hoppas den nya ägaren är seriös och att allt ordnar sig för den fina kissen!

alltidsiames
1/22/14, 11:22 PM
#15

Då kan jag sova inatt! Bra! Blev så personligt berörd av detta, annars är jag mycket coolare. Mprrpfffhh. Eller?

Beige
1/23/14, 3:40 PM
#16

Enligt upphittaren har ägaren nu hört av sig och ska komma och hämta katten idag.

Nebel
1/23/14, 3:48 PM
#17

Gott!

Upp till toppen
Annons: