Annons:
Etikettavel
Läst 970 ggr
[idaskoog]
2014-01-17 19:31

Frakta kattunge?

Här kommer ett par frågor till er som antingen sålt eller köpt en kattunge långt bort från där ni bor:

1.Skulle du som köpare/säljare våga skicka en katt själv på ett flygplan eller skulle säljaren/köparen behöva åka med? Hur har du löst detta tidigare?

2. Hur mycket kostar det ungefär att ta med en kattunge på ett flygplan exklusive säljarens/köparens flygbiljett?

3. Står säljaren eller köparen för betalningen av frakt+personens flygbiljett?

Annons:
Tjeja
2014-01-17 19:51
#1

1. Ja det finns säljare som skickar sina kattungar ensamma på flyg. Dock har jag bara hört om importer från mer avlägsna länder gjort det. Kan inte svara på vad enskilda uppfödare i sverige resonerar dock. Det får de svara på själva. ;)

2. ingen aning

3. Jag har aldrig hört annat än att köparen givetvis står för alla omkostnader för transporten själv såvida inte  uppfödaren ändå är på resa själv och ska den vägen ändå (tex till utställning etc).

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sploutt
2014-01-17 20:01
#2

har egentligen bara åsikter om 3, och det är givetvis att köparen står för biljett och frakt!

saniel
2014-01-17 20:20
#3

Hej, Leo flög jag o hämtade,. Jag hade honom inne i kabinen o det gick jättebra. Hade aldrig skickat honom själv, jag betalade hans biljett o tror den kostade 500kr men det är nog billigare inrikes.

GoodWibes
2014-01-17 22:41
#4

Jeg fløy og hentet min siameshona selv. Oppdretteren hadde tidligere god erfaring med å sende kattunger aleine, men jeg følte meg ikke komfortabel med det. 

Jeg tror ikke jeg kommer til å sende kattunger som jeg selger aleine med fly heller. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv hvis noe hadde skjedd.

Det kostet dessuten nesten dobbelt så mye å sende katten som cargo en vei, enn det gjorde for billett for meg tur/retur + katten på returen. Det kostet ikke mye å få katten med. Husker ikke nøyaktig, men det var under 200,-. Dette var i Norge, men prisene i Sverige pleier jo ihvertfall ikke ligge over prisene i Norge. 😉

Og for meg er det selvklart at kjøperen betaler flybillett/frakt. 🙂

Upp till toppen
Annons: