Annons:
Etiketthälsa
Läst 1173 ggr
Zakira
1/12/14, 10:42 PM

plötsligt ökad aptit?

Egentligen rör frågan min huskatt Zelda, men eftersom att jag inte är aktiv i några andra kattforum så tänkte jag att ni kanske har lite tips ändå. Det är så att vi upplever att Zelda under de senaste dagarna har börjat äta så himla många gånger om dagen jämfört med hennes matvanor som vi upplevt tidigare. Hon varierar att äta torrfoder (JW) och mjau eller bozita blötmat och äter inte så himla mycket varje gång, men mycket oftare som vi upplever det. Vi har inte gjort några direkta förändringar (inte i foder, hon är kastrerad sedan länge, hon är strikt innekatt) och på Gibson har vi inte märkt någon skillnad i matintag. I övrigt verkar hon må som vanligt. Däremot kanske hon har lekt lite mer den senaste tiden då vi köpt en ny sån katt-laserpekare som hon älskar. Men det känns inte som att det skulle påverka så mycket. Det enda vi kan komma på hittills är att hon fäller lite mer just nu, kan det påverka?

Vad tror ni att det kan bero på annars?

Annons:
kalindas
1/13/14, 11:07 AM
#1

Kan hända att de ändrat innehållet i JW och att den är godare. 🙂

/Elisa

Missannas
1/13/14, 3:00 PM
#2

Alla frågor är lika välkomna här, även de som rör huskatter 🙂

Det kan inte vara så enkelt att ni varit hemma mer på sistone och därför uppmärksammat hur ofta hon vill äta? Annars kanske det beror på att det varit kallare eller att hon rört sig mer och därmed behöver mer energi?

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: