Annons:
Etikettkattprat
Läst 1714 ggr
Kpsson
12/14/13, 9:01 PM

Söker kompis till Ginko

Hej alla. För 15 år sedan mailade jag till olika uppfödare om de hade någon siames till mig som sällskap och då vi inte var intresserade av att ställa ut så gjorde det inget om den hade en knick på svansen eller dylikt. Jag fick många väldigt otrevliga svar som att det var sådana som jag som förstörde rasen och att jag var dum i huvudet mm. Det var som att få en kalldusch….jag tänkte ju bara att även dom som haft otur att födas med en för dem ofarlig defekt behövde ett kärleksfullt hem. En uppfödare svarade att hon hade far och son som ej kunde ställas ut och det var kärlek vid första ögonkastet. Sedan ett år vilar de nu båda i vår trädgård och saknaden har varit stor. Nu har jag kikat efter nya siameser/orientaler som kan tänkas behöva nytt livslångt hem. Denna gången har jag inte haft mod att maila till uppfödare rädd att få en ny käftsmäll och hon som jag köpte Laban o Amandus ifrån har inget katteri längre. Då hittade jag på blocket en 2-årig kastrerad siameskille med namn Ginko. Det var också kärlek direkt men då jag aldrig fick hans papper så började jag söka hans ursprung och hittade Lotta på Garmabias där han kom ifrån. Ginko har tyvärr flyttat runt endel men här ska han få stanna och det känns som han trivs bra i vårt hus med mig, min man o två töser. Han är en mycket snäll kille med ett fantastiskt lynne men jag vill gärna att han ska ha en likasinnad kompis på dagarna när vi inte är hemma. Så nu sticker jag ut huvudet och frågar….är det någon som har en kattunge, ungkatt eller vuxen som ni tror trivs med Ginko? Och eftersom jag inte ska ställa ut så gör det inget om katten har knick :-) Eller annan defekt som ej stör den. Med vänlig hälsning, Kristina

Annons:
Lejonhjarta
12/14/13, 9:18 PM
#1

Välkommen hit! 🙂Hoppas verkligen ni kommer hitta ett underbart sällskap till eran Ginko.❤️

Mockfjardingen
12/14/13, 9:22 PM
#2

Jag har en eller två siamesdamer som söker nytt livslångt hem. Hör gärna av dig till mig om du vill.. mfj@siameser.se

/Anna

AngelsCo
12/14/13, 11:25 PM
#3

Jag säljer de allra flesta av mina kattungar säljs till sällskap, defektfria eller inte… Jag har kattungar just nu som är otroligt snälla och trevliga. Det funkar nästan alltid att ta in kattungar, men inte helt sällan går det att ta in äldre katter också, bara de är kastrater.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
12/14/13, 11:51 PM
#4

Hoppas nu finner en fin kompis till er Ginko! 🙂

/Elisa

lynxlo
12/15/13, 1:10 AM
#5

Vilken tur för Ginko att han hittat hem tillslut! Önskar er allt det bästa och lycka till med att finna en fin kamrat framöver! Det vore skoj att höra hur det går för er.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

[idaskoog]
12/15/13, 6:44 AM
#6

Usch vad ledsen jag blir över att läsa ditt inlägg! Jag tycker det är underbart att sådana som du finns som är nöjd med att "bara" (missförstå mig rätt) ha en sällskapskatt. Alla behöver inte ställa ut eller älska detta. Jag har tre stycken underbart söta krabater hemma på 4 veckor. Det är tre stycken hanar som alla söker ett hem fortfarande. Hör gärna av dig till mig!

Hemsida: www.snorkfrokens.hemsida24.se

Mail: ida.skoog88@hotmail.com

Tel: 0737386471

Annons:
Missannas
12/15/13, 1:09 PM
#7

Varmt välkommen hit Kristina! 

Här är vi många uppfödare som välkomnar de som söker enbart sällskapskatter, det är ju hos sådana som dig som de några av de bästa hemmen finns 🙂 enligt mitt tycke. 

Önskar dig all lycka till med sökandet efter sällskap till Ginko, berätta gärna hur det går🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

cerwinvegas
12/15/13, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

hej jag har också ett gäng orientaler till salu leverans klara i februari. 

På bilden är det ett riktig busfrö som däri mellan kryper upp i knät för mycket gos ..

Garmabias
12/15/13, 7:56 PM
#9

Vad roligt att du sökte dig hit! Och så glädjande att Ginko fick en hel familj att leva livet hos. Nu hoppas vi att han ska trivas riktigt bra hos er. Ett suveränt beslut att ge honom en kompis. Lycka till!

Kpsson
12/16/13, 11:37 AM
#10

Tack för alla goa kommentarer.

Nu undrar jag ni som har erfarenhet…brukar det gå bra att sätta i hop ungkatt eller vuxen kastrerad katt med en annan som är 2.5 år?  Viktigt är att Ginko som är en försiktig general inte blir hunsad. Är det lättare att sätta ihop kastrerade hankatter? Jag har ingen erfarenhet av honor, hur är de i sättet generellt om man jämför kastrerade honor-hanar?

Tack ni som har hört av er som har  katter, jag bor i Lerum utanför Göteborg och det kanske är lite långt till vissa av er för träff? Ca tre timmar eller lite mer enkel väg i bil är inget hinder för mig att åka men längre kan bli lite långt. 🙂

kalindas
12/16/13, 2:16 PM
#11

#10
Tror det är bättre med en vuxen hona än en hane. Det kan gå superbra med två hanar, men risk finns alltid för sura miner och protest.
En kattunge är ju självklart alltid det bästa. 🙂

/Elisa

[idaskoog]
12/16/13, 4:02 PM
#12

Jag måste säga tvärt om. Av egna erfarenheter är det mycket lättare med två kastretade hanar ihop än honor, tusen gånger lättare! Jag skulle ha köpt en hane som är kattunge och sedan kastrera den.

kalindas
12/16/13, 5:54 PM
#13

#12
Tror mycket det har med personlighet att göra på katterna. Vissa klickar andra inte. Svårast tror jag det kan bli om de är för jämnåriga.

/Elisa

Annons:
ramithi
12/17/13, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hei. Jeg har to balineser jenter som ønsker seg et hjem for seg selv. De har stamtavle og alt det NRR krever + de er id merket. Vi bor i Ålesund men kan frakte kattungene til Oslo.

Du for visst mer om du vil. Du kan treffe meg på telefon +4770192818/+4794138365

saniel
12/17/13, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej, vi bor i Yngsjö/Kristianstad och vi har en hona +en hane, orientaler kvar att tinga. De är 5v nu och jag kan maila fler bilder om du är intresserad. 🙂

Med vänlig hälsning Annelie

Upp till toppen
Annons: