Annons:
Etiketthälsa
Läst 516 ggr
lynxlo
2013-11-26 13:09

Tandhälso-produkt som tillsätts dricksvattnet?

Hejsan allihop!

Är det någon som har erfarenhet eller synpunkter på olika tandhälsopreparat som man tillsätter dricksvattnet? Tror ni de har någon betydande effekt för kattens munstatus? Jag har sett lite olika på utställningar och zoobutiker men känt mig tveksam då de ofta är mycket dyra. Jag vore jättenyfiken att höra vad ni tror.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Attacks
2013-11-26 13:17
#1

Jeg har ikke komment så langt enda, men det er meningen vi vil prøve det ut - et eller annet 🙂  Men jeg tror ikke at det vil ha den rette virkningen om man ikke pusser tennene enten ved tannbørste/ rå kyllingvinger  i tillegg.

Medeier av mine gutter, Hidalgo og Tiger  - dem har blitt lært opp godt med tannbørsten. Faktisk av elektrisk type. Så når matmor pusser tennene og slår på sin børste, så sitter guttene ved vasken som 2 skinnede lys og gaper - venter på det skal bli deres tur 😃

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Beige
2013-11-26 22:00
#2

Jag var på en föreläsning med veterinär Hedvig Armerén som är inriktad på tänder och hon tyckte inte att det var något att rekommendera då det enligt henne saknar verkan.

Hon rekommenderade Stomadine eller Hexarinse att badda tandköttet med.

lynxlo
2013-11-27 10:31
#3

#1 Det låter ju helt otroligt 😮😃! Svårt att föreställa sig efter att ha bevittnat ett tidigare inlägg av Kalindas här på forumet, en filmsnutt där fina Smilla (❤️ ) sur som ättika försöker smälla iväg det burrande tandborsteländet.. Tiger och Hidalgo kan smajla fint och flasha sina vita gaddar för tjejerna då, vilka hygien-stekare! #2 Tack för info.! Jag ska definitivt införskaffa ett av dessa preparat.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

kalindas
2013-11-27 10:34
#4

#3
Det var bara Smilla som ansåg tandborsten var skräp. De övriga var det inga problem med. 😃

/Elisa

lynxlo
2013-11-27 10:41
#5

Bless her! ❤️

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: