Annons:
Etikettavel
Läst 1527 ggr
annzoo
2013-11-22 22:41

Är det kattungetorka?

Är det ovanligt lite siameskattungar som är född nu eller kommer det bli en babyboom fram mot slutet på året/början på nästa? ;) *hoppas*
Det är nog bara jag och mamma som uppfattar som torka för att vi nu letar efter en hona men hittar få kullar med siames.

Har stött på många sidor som inte haft kull på länge, inte längre föder upp siameser utan andra raser eller har helt sonika slutat föda upp. :(

Är det någon som vet någon uppfödare som väntar/har en siameskull? Det vi söker är en hona till utställning och öppen för avel. Helst inte längre ner än sthlm då vi bor långt upp i norr. Jag är en registrerad uppfödare i SVERAK.

Annons:
Lejdet
2013-11-22 22:44
#1

Idaskog här på forumet har 3 fina siames pojkar.

Lejdet
2013-11-22 22:46
#2

Måste det vara en hona?

AngelsCo
2013-11-22 22:49
#3

Jag, Lina Wilund, Cecilia Wisén, idaskog mfl har kattungar. Och fler väntar. Upplever det snarare som att det finns ganska gott om kattungar nu eller på g…. Tycker att mycket planeras och föds nu.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejdet
2013-11-22 22:55
#4

Själv har jag en siames variant hona med unika linjer. Hon växer upp hos min fodervärd Ida.

annzoo
2013-11-22 23:14
#5

#3 då ska jag kolla in deras hemsidor. =) Din kull är ganska nyfödd men vet du möjligtvis könen på de små? Förstår att färgen/maskningen dröjer ett tag till..

#4 Intressant=) vill du berätta mer om henne?=)

Lejdet
2013-11-22 23:25
#6

#4 än så länge är hon bara en vecka så hur pass bra typad hon blir är svårt att säga än såklart men förutsättningar finns för en mycket bra hona. Du kan se bilder på föräldrarna på min nya hemsida. Honan är importerad från Paris och hanen har inga andra avkommor http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/353906

Annons:
MissMaven
2013-11-22 23:41
#8

Vi har två siameskullar. En med bara siameser bakom i linjerna, tre tjejer och två pojkar. Men de är rätt små än så länge. ❤️

https://www.facebook.com/lavoixcats.se

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lisme]
2013-11-22 23:52
#9

Aino Ludviksen (N)Himmeltinden`s har ei flott jente til salgs. Hun heter Arctic Lullaby og er sjokolademasket https://www.facebook.com/ainol?fref=ts

[idaskoog]
2013-11-23 00:19
#10

Jag har som sagt tre pojkar hemma till salu, 1 vecka gamla nu. Kolla min hemsida www.snorkfrokens.hemsida24.se !! :)

AngelsCo
2013-11-23 03:37
#11

Jag har 3 honor, 4 hanar i min kull och alla mina är bruna/brunpaddor med eller utan vitt.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

AngelsCo
2013-11-23 03:39
#12

Cerwin-Vegas har ju en supersöt orientalkull som är född dagen efter min… <3

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
2013-11-23 17:20
#13

Synd du letar norr ut. Vi bor i höjd med Göteborg, 5 mil inåt landet, och väntar 2 kullar efter nyår. 🙂

Annons:
[yellowriver]
2013-11-23 17:32
#14

Och SE* Qjou´z hoppas på sia/Osh kanske någon långhår på julafton, men då till sällskap och utställning 😘

LENA_HK
2013-11-23 21:46
#15

Hej Jag har en kull brunmaskade fina siameser, några fortfarande inte tingade. Dom blir 10 veckor gamla på tisdag:)

annzoo
2013-11-23 22:17
#16

# Är pälslängden skillnad på SIA och SIA var? Hur fungerar det med utställning med SIA var, tävlar de i egen grupp eller med siames i samma färg? Har bara ställt ut våran "rena" SIA därför undrar jag=)

#8 vilka är föräldrarna och vilka färger förväntas honorna att bli eller kan man ana de redan?  

#9 fin kisse. ska kolla mer på uppfödarens sida.

#10 tyvärr vill vi ha en hona

#11 ska kolla din sida=)

MissMaven
2013-11-23 23:37
#17

#16 Föräldrarna hittar man lätt i fotoalbum "Jossan and Sigge" om man kollar länken som finns i mitt inlägg. 🙂
Om du inte har FB, har jag hemsidan här: http://www.lavoixcats.se

http://www.pawpeds.com/db/?a=p&ids=3%3A749746%3B2%3A812161&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

De är två veckor gamla och jag vet inte än, men tror på en brunmaskad, en bruntabby och en chokladtabby tjej och en blåmaskad och en och lilltabby pojke.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Boggsvea
2013-11-24 00:09
#18

Jag skulle gärna vilja tinga, köpa en orientalhona..

Pepparkornsöga🎈

SE*Pepparkornsögas Skrattar

[yellowriver]
2013-11-24 08:26
#19

#16

Jag har fått siames och orientalkattungar som bär på långhårsanlaget som har lika kort päls som en som inte är bärare och du kan finna en siames som inte är bärare av långhår men ändå har lite längre päls…

Variant heter siamesen/orientalen då den bär på anlaget långhår och att det i stamtavlan finns antingen Balines och eller Orientaliskt Långhår.

Om man vill använda variant i korthårsavel är upp till var och en och det är samma ras och är även den en siames/oriental.

Balines/Siames, Oriental-Orientaliskt korthår, Sys/Syl (vitfläckad Siames och vitfläckad Balines) är samma ras men olika färg, mönster och pälslängd och inom långhårsaveln kan dem alla födas i samma kull…En del kallar dem kusinraser eller syskonraser…

Alla ställs ut på samma premisser och tillhör Kategori IV

I Humlans kull kan det födas både dem som är varianter och icke varianter samt orientaliskt långhår och Balines, Siames/Oriental samt Sys/Syl

Pappa är GIC S* Coral Reef´s Q OSH d03 Var

Mamma är SE* Qjou´z Bumble Bee Little SIA a21 Var

Ingen av föräldrana skulle utan DNA test avslöja att dem är långhårsbärare fast risken är ju större såklart att det blir ngn kattunge med ngt längre päls då anlaget finns 😉

Du finner dem båda på min blogg

www.figgelina64.bloggagratis.se

//Lisa Prytz

Upp till toppen
Annons: