Annons:
Etikettkattprat
Läst 960 ggr
tanteva
2013-11-02 17:06

Byter språk?

Alltså - nånting helkonstigt har hänt. Mario har helt plötsligt börjat låta annorlunda. Kan det bli så bara för att han fått en ny kompis? Tidigare "bräkte" han mer, men nu när han pratar så låter han både ljusare och svagare som Sessan gör.

Nån annan som haft en katt som börjat låta annorlunda? Sen Luigi blev sjuk och vi fick lov att ta bort honom, blir jag totalt nojjig över alla förändringar hos katterna.

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Annons:
lynxlo
2013-11-02 17:43
#1

Det är inte ovanligt att de ändrar ljud och röstläge när de kommunicerar med varandra. Den som begrep vad de tjötar om ibland! Mario har nog bara lagt manken till och filat på bemötandet nu när han fått en sån underskön kompis! Jag tror inte alls du behöver vara orolig! 😽

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Mockfjardingen
2013-11-03 22:35
#2

Jag tror också att han blivit lite mer "gullig" i tonen nu när han fått flickvän och allt.. Mina katter har också lite olika röster när de pratar med varandra och när de pratar med mig.
Om de dessutom flirtar med varann, eller om nån hona får moderkänslor för nån (behöver nödvändigtvis inte vara en liten bebis) så blir de väldigt kvittriga i tonen och lite tjatiga..

Palle tjatar på mig med en röst, kvittrar och skriker (nåja, sjunger då..)med en annan röst åt bruttorna och muttrar när han ser Yves.. ;)

tanteva
2013-11-04 11:13
#3

En annan rolig sak jag märkt är att det inte har samma "kroppsspråk" och det blir missförstånd. Mario brukar "klappa" - dvs sträcka ut tassen och röra vid katter och människor. Detta tar Yade som att han försöker slåss. Samtidigt kommer Yade och buffar/stångar med huvudet när hon vill gosa, vilket Mario blir helt rädd av och springer undan. Det är inte lätt att förstå en ny partner :)

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Lejonhjarta
2013-11-04 12:11
#4

Lite som i människovärlden åxå då…😉

Upp till toppen
Annons: