Annons:
Etikettkattprat
Läst 1703 ggr
[lucii]
10/30/13, 11:21 AM

Har ni något dröm-namn?

Under alla år här på iFokus Siames har jag fått ta del av många fina namn på era sötnosar. Men har ni kanske något/några namn ni drömmer om att få döpa en liten siames bebis till i framtiden? 🙂

Annons:
AngelsCo
10/30/13, 11:47 AM
#1

Jag vill ha en Rose… och en Sookie… Och sambon vill ha en the Doctor och en the Master.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

[lucii]
10/30/13, 11:58 AM
#2

#1 Rose och doctor, då tänker jag på doctor who 😃

AngelsCo
10/30/13, 12:30 PM
#3

The Master är också Dr Who. Avsnitten Utopia och Sound of Drums är sambons favvoavsnitt. Ja, tillsammans med ett gäng andra. Jag gillar Donna också, och vill gärna ha en kattunge som heter Doctor Donna…

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

[lucii]
10/30/13, 12:58 PM
#4

Min favorit kommer alltid vara Rose! Även om det finns många andra karaktärer. En doctor who kull kanske? Hihi😃

Biames
10/30/13, 3:21 PM
#5

Jag har redan mitt dröm namn på min kisse "Magic" och det är hon också i verkligheten 😃det bevisade hon i helgen 😉

[Sentra]
10/30/13, 7:48 PM
#6

PippiLina om rätt karaktär dyker upp 🐱

Annons:
[Lilawadi]
10/30/13, 9:52 PM
#7

Jag ska döpa min nästa avelshane till Dexter, om uppfödaren tillåter det vill säga! :)

lolaisdenied
10/30/13, 11:33 PM
#8

Torkel *muttrar*

Nebel
10/31/13, 12:05 AM
#9

#5 Stort grattis & passande namn! Vilken rolig tråd! Kattnamn är svårt, det ska ju passa personligheten. Mitt bästa val tidigare var nog Peacefrog, hon "ägde" verkligen sitt namn ;). Jag arbetar bl.a. med blivande föräldrar och i den gruppen verkar många vara rätt försiktiga med att berätta om sina "dröm-namn". Det kanske är mindre vidskeplighet och högre moral bland kattägare ;D

[lucii]
10/31/13, 3:30 PM
#10

Ja det finns väl vissa som inte vill dela med sig av "sina" namn. Men jag tycker inte det är så farligt om man blir inspirerad av någon annan här inne. 🙂

Själv har jag inget drömnamn ännu men det kommer väl.

carinbrack
10/31/13, 4:06 PM
#11

#7 Väldigt tjusigt namn :-)

[Lilawadi]
10/31/13, 10:09 PM
#12

# Tack! :) Var inne och kikade på din presentation och ser att du också har en med det namnet! Jag funderar faktiskt på "Dexter Morgan", är din också döpt efter tv-serien Dexter? Får bara hoppas att uppfödaren godkänner det namnet.. Kanske inte alla som gillar programmet ^^

Spotless
10/31/13, 10:16 PM
#13

Min första cornish fick smeknamnet Cruella. Både hon och namnet är favoriter. ❤️När Cruella flyttade hem till mig hade jag tre dalmatiner så jag tyckte hon skulle ha ett "respektingivande" namn. 😉

Annars har jag flera katter med favoritnamn. Ulv och Utter t.ex. deras namn passar dem som handen i handsken utseendemässigt. Dock är de fromma som lamm båda två. Gullveig, Flicka och Glimma är andra favvonamn. Det finns fler, men jag kan inte rapa upp dem allihop här. 😃Jag är helt enkelt väldigt nöjd med de flesta av de namn jag valt till katterna i de kullar jag haft och med Cruellas smeknamn. Cruella heter egentligen GIC S*Solvindesn Janis Joplin. 

Favoritnamn på katterna hemma hos mamma (våra kat. IV) är Casanova (passar honom utmärkt) och Svensson. Casanova fick vi förmånen att döpa själva så han heter GIC DK*Falk-kittens Casanova. Svensson fick sitt namn av fodervärden han växte upp hos. Han heter IC FI*Skazki Vadim men så snart det stod klart att han skulle flytta till Sverige började hon kalla honom för Svensson och det kallar även vi honom.

Annons:
Carlitos
11/1/13, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag har inte något dröm namn direkt, men döpte vår första egna kille i kullen till Don Vito Corleone, som kallas för Vito 😃Både jag och min sambo är stora fan av gamla maffia filmer. Kan säga att hon på Agria skrattade lite när hon hörde namnet och tyckte det var kul! En rolig/tråkig historia är ju att det var bara Vito som klarade sig då hans syskon fick lunginflammation efter kompl i födseln mm, så jag ville först att han skulle hete Santino Corleone, men när Santion tar över ett tag efter sin far Don Vito (som blev skottskadad) blir Santino mördad och det känndes som ett dåligt omen 😉Där för fick han heta Don Vito efter Gudfadern!

En liten bild på när han var liten 🙂

kalindas
11/1/13, 9:45 AM
#15

Hade en del av Isfolks-namnen som drömnamn. De valde jag att döpa min ena kull till. Det var Saga, Tamlin, Tengel, Heike, Tula, Alv och Kolgrim 🙂

Har andra favoritnamn, men dom håller jag på tills jag hittar en hund eller katt som ska få de namnen. 🙂

/Elisa

[lucii]
11/1/13, 10:18 AM
#16

Vilka mysiga namn ni berättar om 🙂

Jag kom på två namn jag kan tänka mig att använda igen. 

Vincent, en liten hitte katt som var grå och en riktigt charmör. Han var verkligen min pojke. Skulle ligga på min byst och sova. Ropade på mig och jag var i ett annat rum när han vaknade. När jag fick honom var han bara skinn och ben så jag antar att varför han var min prins var för att jag fick honom att må bra igen. 

Sen växte jag upp med mammas hund, en liten mini lassie som hette Bella. Min favorit resturang på Gotland heter för övrigt isolaBella. Så jag kanske får en liten Bella en dag vem vet.

AngelsCo
11/1/13, 4:58 PM
#17

Jag kan ångra att jag inte lade till the Scroonie Macaroni på en av E-kullbebisarna. Jag kommer nog lägga till fler sådana grejor på mina små nu… Vi säger fortfarande Scroonie om honom, trots att han har ett söndagsnamn och ett hemmanamn… Vi lade ju till the Keeper på Caila.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

carinbrack
11/5/13, 9:29 PM
#18

# 12 jag hade inte sett serien när jag döpte honom men nu har jag sett den (jag blev ju tvungen) och gillar den. Alla mina katter har namn med s i.

KarEli
11/5/13, 10:10 PM
#19

Min favoritförfattare är Haruki Murakami och det är mycket katter i hans böcker. Jag tänkte det vore kul att uppkalla en katt efter honom i framtiden och även efter en av hjältinnorna i hans böcker, Masami Aomame. När min Tassimo blev helt tokig i en pocketbok av just Murakami som jag läste och ville äta upp den så fort den kom fram så såg jag det som ett tecken och beslöt att Murakami fick hans bli hans efternamn och han blev då (inofficiellt) Herr Tassimo Murakami. För att hans syster inre skulle känna sig utelämnad utan efternamn blev hon Fröken Millicano Aomame. Alla tycker namnen är hemskt konstiga och jobbiga att komma ihåg, men jag tycker dom är perfekta :-)

Upp till toppen
Annons: