Annons:
Etikettkattprat
Läst 2012 ggr
FlebbaMeg
10/15/13, 11:56 PM

Min Siames pojke morrar..!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla Siames-ägare! 😃
Jag har en liten fråga till alla er som har lyckan att ha en SIA
Det är så att jag brukar kolla på Siames-klipp på YOUTUBE, och varje gång en annan Siames mjua:ar så börjar min Siames pojk morra…

Varför gör han det? Jag vet att det är naturligt för Siameser att morra och i vissa fall skälla. Jag läste någonstans att Siamesen är lik hunden i många områden, så att dem morrar är inget farligt. (Och när jag menar morra, då menar jag morr, inte fräsa!) 

Men jag är bara nyfiken, jag vill kunna läsa av mina katter om det är något. Men detta med att morra det är inget jag förstår helt 100%. Skulle bara vara kul att veta varför det kommer sig att min hane morrar och ett antal gånger i sömnen har halvt skällt 🤪
Berätta gärna om ni någonsin hört eran Siames morra! 🙂

Tacksam för svar! 
Med varma hälsningen, en stolt matte till en SIA!

Djur är vänner, inte mat!

Annons:
Nerdysiamese
10/16/13, 2:59 AM
#1

jag har en siameshane som försöker morra samtidigt som han äter vilket resulterar i världens lustigaste "nom-nom" ljud ^____^
samma hane morrar åt saker som rör sig utanför fönstret eller åt leksaker han bär i munnen, så vissa katter gillar väl att morra i tid och otid =P

Medarbetare på Datorspel I Fokus

kalindas
10/16/13, 8:47 AM
#2

Han vaktar och morrar då han hör nåt han vill varna för. 🙂

Mina gamla katter brukade springa till ytterdörren och morra när det gick folk i trappuppgången. 😃

/Elisa

Leon1973
10/16/13, 9:04 AM
#3

Min Mesen morrade och fräste åt mig första gången han såg mig… men det har aldrig hänt igen.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

kalindas
10/16/13, 9:36 AM
#4

#3
Det var säkert rädsla i hans fall. Sen när han upptäckte att du inte åt Siameser, så blev han lugnare.

/Elisa

kalindas
10/16/13, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mina föräldrars Emil möter alla besökare han inte känner så väl i dörren vrålande och morrande. I hans fall är det inte rädsla, snarare "Se mig det är MITT hus!"
Det är bara att lyfta upp och klappa honom, även om han fortsätter morra och fräsa, samtidigt som han spinner.

Väldigt knäpp monsterkatt och 110% Siames!

/Elisa

Nebel
10/16/13, 6:42 PM
#6

Vilken rar kisse du har ;)! Min oriental är något av en fegis och kan också morra vid okända ljud. Jag tolkar det precis som övriga beskriver lite som en varningssignal, mer ett uttryck för rädsla än ilska. #1 Jag älskar det där "nom nom-ljudet"! Ett säkert tecken på att något är extra smaskigt eller ;)?!

Annons:
carinbrack
10/16/13, 7:29 PM
#7

Dexter morrade åt alla som kom för nära sputnik när han var nykasterad med tratt. Han tar verkligen sin mammaroll på allvar!

Upp till toppen
Annons: