Annons:
Etikettkattprat
Läst 3275 ggr
Missannas
2013-10-15 19:58

Din äldsta katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kattungar i all ära men i denna tråden vill jag se era äldsta katter. Ju äldre desto bättre 🙂

Kanske är det bara jag men det är sällan jag ser eller hör om äldre orientaliska katter, med äldre menar jag i alla fall sju år. Men jag måste också säga att de få äldre katter jag känner till är fina och ser ut att vara i toppform 🙂 

Här är min äldsta, Molly heter hon, fyller snart sex år. Hon är frisk, pigg, lekfull och min förhoppning är att få dela många fler år tillsammans med henne.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
kalindas
2013-10-15 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Smilla känner ju ni flesta till. 🙂
Den envetna katten med fler än 9 liv.😉
Hon är nu lite över 9 år gammal och det går lite upp och ner med hennes hälsa. Just nu mår hon bra, lite ont i ryggen av sitt diskbråck, men den kroniska snuvan och hennes konstiga skov är bra just nu.
Favoritplatsen är mattes knä och mår hon riktigt bra, så leker hon som en galning i sängen. ❤️

/Elisa

[figgelina64]1
2013-10-15 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

GIP S* Coral Reef´s Hugo Boss fyllde sex år i början av september.

Min första Balines som skulle varit en brunmaskad Siameshane…så det kan bli när det är kärlek i luften ❤️

[lucii]
2013-10-15 22:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Får man visa en kille som inte lever idag? Minus (mamman var siames). Minus blev 19 år!

lynxlo
2013-10-16 00:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag ville också visa upp två bortgångna damer.

I 18 år- halva mitt liv lite drygt- delades tillvaron Av Issa och Tinne- Ma-Thangas Fragrancia och Ma-Thangas Eternity.

Radarparet är oersättliga- så kloka, illmariga och så otroligt olika trots att de var kullsyskon. De levde 1993-2011. Jag saknar dem oerhört!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

AngelsCo
2013-10-16 01:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tanten fyller 11 nästa gång, och hon är mitt hjärta. Hon är i fantastiskt god kondition för sin ålder, om än något grå. Bilden är från ett par år sedan.

Tanten är mitt hjärta. Verkligen. Hon sover på sin egen kudde i sängen. ZazaTanten älskar matte och matte älskar henne, så hon är nog vår mest bortskämda katt.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Nebel
2013-10-16 02:06
#6

Så många godingar 💞! Min solkatt & zilversurfare Samuel har hunnit bli 6,5 år. I somras hittade jag ett litet grått strå i den fina bruna pälsen på ryggen, han har ju hunnit varit med om en del min go-gubbe och ändå är han lika fantastiskt lekfull, tillitsfull och levnadsglad som alltid ;) Här "skäller" han på & jagar en av sina darlingar Da Butterfly

Annons:
kalindas
2013-10-16 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bortgångna katter. Dessa tre är orsaken till att jag fortfarande lever med kat4. katterna. ❤️
Holly (Zamirs Harmony Holly) som blev 14,5
Spokie (Africat's Spotlight) som blev 12,5
Ecco (Colah's Eminent Ecco) som blev 12,5

/Elisa

tuska
2013-10-16 09:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

  Min ålder har hunnit bli tolv år.  Jag heter Tuskulums Tilde.

  Slutet av mitt liv väntar, men matte gruvar sej så.

Carlitos
2013-10-16 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är Zeldtrix Kaa!

Vår lille kasan köpte vi 2004, han är 9 år, och peppar peppar så har denna oriental killen bara varit sjuk 1 gång och fick ligga inne i 2dgr hos vet.

Kaa är herren i husset, han har aldrig behövt hävda sig mot dem andra katterna, eller nått, han bara har det i sig, lugn och harmonisk och alla våra katter bara ser upp till han 🙂 Världens snällaste och tåligaste katt, när det gäller barn som vill gosa och bära runder på han, inte ljud eller fräs ifrån honom.

Detta är husses Katt till 100% här kramas dem tillsammans. ❤️

amandahurtigh
2013-10-17 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en gamgubbe, dock är det min Ragdoll, Ethan fyllde 8 år i augusti. Som IV-katt är Ingemund min äldsta, han blir 3 år i januari, BEBISEN ;)

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Spotless
2013-10-17 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Min mors lilla vapendragare IP EC Swe-Scot Ronya, BAL h, blir 9 år i november. Hon är i toppkondition, lite tjock kanske. Bilden är från TUROKs utställning i november 2012.

Ronya sover på mammas kudde på nätterna, det är hennes plats. När mamma var sjuk och inlagd på KI låg Ronya där på kudden i alla fall. Det var hjärtskärande.

MijmuPix
2013-10-17 19:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag instämmer; kattungar i all ära men inget går upp mot ett gäng "gamla" vapendragare med utpräglade personligheter och individuella egenheter 🙂Katter är kanske precis som gamla viner och ostar; de blir också bara bättre med åren?
Av siamesgänget här hemma är mina två damer relativt jämngamla. Seelia/CH S*SeeSoo Soulmate är äldst. Hon är född i februari 2005 och blir alltså 9 år gammal om några månader. Pixi/(IDP) Shade of Jade Olga är ett halvår yngre än Seelia, och född i augusti 2005. 

Seelia är frisk som en fisk och har alltid varit en stark och synnerligen påhittig dam. Hon är den som är mest energisk och busig och kastar sig dagligen i klätterträden som en speedad djungelapa och är sällan tyst, pladder, pladder, pladder…! Ler
Förra hösten fick Seelia astma och får nu kortisontabletter för detta. Utöver astman är hon i toppform (fast med nåt litet trivselhekto som smugit sig på sådär på medelålderns höst). 
Pixi är och har alltid varit Seelias raka motsats. Pixi är som ett mellanting mellan drottningen av England och Betty Boop, lite mer sansad och fin i kanten av sig och trippar omkring som en liten Dam. 
Pixi har väldigt sneda orientaliska ögon som sitter lite djupt och hon har alltid varit lite närsynt pga detta.  

På bilden: Seelia för några dagar sen. (Seelia hälsar att kameran minsann tjockar på en massa valkar på halsen, sådär tjockhalsad är hon inte alls!)

ramithi
2013-10-18 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jeg får vel komme med mine gamle katter. Først ute er vår gamlemor Bluebell av Ramithi (N) BAL g hun er 13 1/2 år

Annons:
ramithi
2013-10-18 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Min andre gamle dame er Swe-Scot Bess BAL h hun er 11 år

ramithi
2013-10-18 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Å så har vi vår siste gamle pus. Dette er moren til vår Saladin og bestemor til mine kattunger. Hun heter Felicia av Ramithi (N) BAL g hun er 9 år.

lynxlo
2013-10-18 21:57
#16

Vilket galleri av gamla godingar! Blir alldeles varm i pälsen! ❤️

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Missannas
2013-10-19 14:47
#17

Ja, visst blir de bara bättre med åren. Roligt att se så många fina äldre katter, vilken värdighet de utstrålar!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

FlebbaMeg
2013-10-20 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Detta är Olga (Loranga) och hon är 5 år. (Född 2008-06-04)
Hon är ju absolut inget i närheten av era äldre damer och herrar, men hon är där snart! 😉

Djur är vänner, inte mat!

Lejdet
2013-10-21 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Detta är Celia, snart 12 år. Hon bor hos min 81-åriga fd. svärmor som utegående ensamkatt och Celia är en dam med skinn på näsan (och fräknar). Hon är i mycket bra form för sin ålder.

Hon är mamma till min Rossi som var min första kat.4-katt som tyvärr gick bort 8 år gammal.

kitte
2013-10-23 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Min svarta orientaldam Alice fyller 14 år i mars. Här är hon ute och promenerar i kattfamiljens rastgård. På äldre dagar har hon blommat ut och blivit lekfull på nytt. Hon är med varje morgon när vi äter frukost och väntar tålmodigt på en liten bit äggröra.

Annons:
Nebel
2013-10-24 01:08
#21

#20 Vad härligt det låter ;) och vilken fin rastgård Alice & de andra i kattfamiljen har!

kitte
2013-10-24 23:10
#22

#21 Tack, kissarna och jag älskar att vara där ute på sommaren, men nu vill fryslortarna helst vara inne i värmen😃

Nebel
2013-10-25 00:04
#23

😄

Upp till toppen
Annons: