Annons:
Etiketthälsa
Läst 1520 ggr
FlowerpowerQ
2013-10-13 11:59

Min katt kissar i sängen!!!!

Hej allihopa! Nu denna söndagsmorgon bestämde jag mig för att ligga kvar extra länge i sängen och dra mig. Något min katt tyckte blev väldans tråkigt. Så han gav sig den på att få upp mig ur sängen. Han jamade och attackerade mina fötter i lek och gick på lådan i sovrummet och bajsade. Och hoppade på mig- ja verkligen allt för att få upp mig. Men jag vägrade! Tänkte att jag bestämmer över mitt liv och min katt får lära sig att ge sig. Men så till slut- kissar han på mig i sängen!!!! Kissar ner allt täcken och madrass och mig!!! Varför gör en katt så? Och hur ska jag behandla honom nu? Och hur bär jag mig åt för att han inte ska göra så igen?? Finns det någon som kan kattens språk bättre än mig? (Han är 9 månader) Så hjälp! / chockad matte

Annons:
Garmabias
2013-10-13 12:21
#1

Skulle rekommendera dig att skaffa en likasinnad kompis till honom.

[figgelina64]1
2013-10-13 12:39
#2

Och kanske 2 lådor?

Lejdet
2013-10-13 14:28
#3

Är han kastrerad? Mina hanar har ett par stycken gjort så när de blivit fertila.

kalindas
2013-10-13 16:50
#4

#4
Är han inte kastrerad så är det tips nr1 att göra det. Precis som #3 säger kan en del fertila hanar göra så. Sen en kompis är aldrig fel.

Tvätta med grönsåpa och ättika.

Vad du ska göra om/när han kissar igen? 
Du kan snabbt som attans ta tag i honom och rusa till lådan. Samtidigt som du säger "gå och kissa på lådan!" Min Odin lärde sig ganska snabbt det kommandot. Bli inte arg eller slå honom!
Kissar han fler gånger låt han inte få komma in i sovrummet och sängen på ett tag. Kan du inte stänga, köp ett duschdraperi och lägg på sängen, inte lika mysigt att kissa då.

/Elisa

FlowerpowerQ
2013-10-15 12:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack 4# och ni andra!!! Det har inte hänt fler gånger nu, men han ska minsan kastreras ändå. Och jag har redan börjar leta efter en kompis åt honom :)

berthagenn
2013-10-15 13:05
#6

😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: