Annons:
Etikettfotogalleri
Läst 839 ggr
Annica-H
2013-10-12 12:43

Love och Lucas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar lägga ut torrfoder ute i kattgården och låta katterna söka. Det gillar dom :) Fotade också… men rörliga motiv funkar bara inte med min mobil, varenda bild blir suddig som den nedan.

Annons:
Annica-H
2013-10-12 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite bättre när de är lite mer stillsamma. Här har Love fått syn på en skata i grannens träd.

Annica-H
2013-10-12 12:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Love och Lucas

Annica-H
2013-10-12 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Beyla agerar städpatrull efter katternas godissök. Dom lämnar alltid lite och det är ju hon glad för. Som tur är producerar katterna inget eget "kattgodis" och det är jag glad för :)

Casanova
2013-10-12 13:42
#4

Fina bilder och klyftigt att låta dem jobba lite för torrisarna. 🙂 Vi blir så glada över alla bilder på Love och hans vänner. Han ser ut att ha det som en prins hos er.

Spotless
2013-10-12 18:49
#5

Gullungen Love! Tänk, jag visste att han hamnade i rätt hem. Klokt att låta dem använda huvud och nos lite grand. 

Lucas och Beyla är fina de med.

kitte
2013-10-12 19:55
#6

Vilken rolig ide´, det ska jag prova men måste vänta på en varm och solig dag för att få ut mina fryslortar i rastgården 😃Jättefina kissar du har.

Annons:
Missannas
2013-10-13 17:06
#7

Vilket bra tips på aktivering och vad lyxigt med egen kattgård, det skulle jag vilja ge mina också 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annica-H
2013-10-13 21:10
#8

Godissök funkar utmärkt att göra inne också.

Gör det inte för svårt i början, då fattar dom inte vad dom ska göra.
Jag har en särskild burk jag bara använder till detta (ofta med vanligt torrfoder, ibland nåt annat gott). I början la jag ut godis på en liten plätt på golvet medan de såg på. Senare började jag lägga på lite svårare ställen, under mattkanten, på fotpallen, bakom stolsben, nedre hyllorna i bokhyllan.
Sen när dom vet vad det går ut på kan man lägga ut godis när de inte ser. Jag brukar lägga ut i ett rum, ropa på dom och skramla lite med burken. Dom fattar precis vad det är frågan om och börjar leta :) Och det funkar lika bra ute som inne.
Eftersom jag inte vill ha mina katter uppe på borden eller köksbänken håller jag det till golvnivå inomhus, men annars kan man göra det svårare (och roligare?) för katterna genom att jobba på höjden också.
Grejen med burken är bara för att ha en signal som de förknippar med just godissök. Man kan välja i stort sett vilken signal som helst, bara det är samma och som man helst inte använder till nåt annat. Det vore ju trist om katterna började springa runt som galna och söka godis så fort man prasslar med sina egna godispåsar till exempel.

Nebel
2013-10-13 23:45
#9

Vilken smart idé & härliga bilder! Efter lite tid fattade Samuel tycke för stimulansbollen och båda gillar stimulansbrädan (de gillar godis, punkt ;) så det borde ju gå att vidareutveckla leken…

Upp till toppen
Annons: