Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 4659 ggr
Liilu
9/26/13, 8:55 PM

Liilu försvunnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte skrivit i ett tag nu! Hoppas att alla ni mår bra :) Vill efterlysa att min katt Liilu är borta sedan 3de sept (en caramel spotted oriental). Hon är nio år gammal och ser inte så extrem ut. Jag vet inte vart hon har försvunnit någonstans, kan inte hitta henne och har satt ut en hittelön av 5000:- Jag undrar om någon har tagit henne så jag vill skriva inlagg här så att alla uppfödare ha koll på det i fall av någon försöka sälja henne. Det finns inte så många caramel katter här i Sverige tror jag. Tack på förhand, Jaime

Annons:
kalindas
9/26/13, 8:59 PM
#1

Från vilken stad försvann hon och hur försvann hon? Rymde hon ut och kom inte hem? Eller tror du någon har gått in och stulit henne?

/Elisa

Liilu
9/26/13, 9:22 PM
#2

Ockelbo. Hon har varit ut under dagarna i sommar och är van med att vara i trädgården men den dag var hon ut under natten, och kom inte hem som hon är inte van med. Trodde att hon var instängd någonstans men har varit till alla för att öppna sina garage m.m. kan inte hitta henne någonstans.

kalindas
9/26/13, 9:25 PM
#3

Har ni bilar i närheten? Risk finns att hon kan blivit påkörd. Katter som har ont eller skadat sig gömmer sig gärna.

Hoppas att hon kommer hem igen! Det är alltid otäckt när de bara försvinner. 😕

/Elisa

Liilu
9/26/13, 9:50 PM
#4

Ja bilar och tåg. Det kan har hänt att hon har varit skadad och gömde sig. Mycket svårt när jag vet inte vad har hänt och letar fortfarande.

Nebel
9/26/13, 11:56 PM
#5

Åh, vilken mardröm! Gissar att du gjort allt du kan i nuläget men vill ändå tipsa om att be närliggande Katthem om hjälp, de brukar vara bra på att sprida info och ha stora nätverk (ibland kan ju katter vandra eller "lifta" med bilar/släp). Som du säkert vet finns ngt som heter Kattpolisen i Fokus med annonser om försvunna OCH upphittade katter, mängder med tips & kontaktuppgifter etc etc Min brors katt hittades efter att ha varit försvunnen i nästan två månader i somras så ge inte upp! Jag hoppas allt går väl även för er, styrkekram!

Annica-H
9/28/13, 1:34 PM
#6

Men så tråkigt :( Hoppas hon återfinns oskadd.

Annons:
Uriel
9/28/13, 4:18 PM
#7

Oj, vad tråkigt, jag känner med dig ❤️

Hoppas att hon snart kommer tillrätta. Sätt upp lappar på alla möjliga ställen och gå runt och kalla/leta efter henne ofta….. Det är sant som Elisa/Kalindas säger att skadade katter drar sig undan. Jag hittade en skadad katt i en buske för två dagar sedan. Den låg där och mjauade men ingen tog så mycket notis om det för människor passerade hela tiden. Du ska kanske kolla med närmsta vetrinär klinik eller djursjukhus också om du inte redan gjort det….. Jag vet att chippen kan flytta sig med jag vet inte om de kanske kan "bäddas" in i vävnad efter nio år och på så sätt inte ge utslag??

Vill tipsa om FB också om du finns där…..

Jag hade en huskatt som försvann en gång och jag hittade honom två veckor senare inlåst i en källare. Så en stor styrkekram till dig med hopp om en snar lösning!

Missannas
9/28/13, 7:03 PM
#8

Ja, vilken mardröm 😕 hoppas innerligt att hon får komma hem igen.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Liilu
10/1/13, 7:01 PM
#9

Tack för alla tips :)

Det är mycket på mina tankar att hon är inlåst någonstans. Har hänt en gång förut att hon var inlåst i en garage i tre dagar. Jag hoppas verkligen inte, jag vill inte att hon har lidat på detta sätt.

kitte
10/1/13, 7:21 PM
#10

Usch så tråkigt, hoppas verkligen att du hittar henne 😕

Uriel
10/16/14, 6:06 PM
#11

Har du fått reda på något om Liilu?

Upp till toppen
Annons: