Annons:
Etikettavelshane
Läst 1775 ggr
saniel
2013-09-24 21:48

Gentleman till avel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Leo OSH (GB´Myprecious Lilac Beauty) tar emot några honor, godkända enl SVERAK, innan han kastreras. Leo är en kelen, trygg oriental med  bra storlek, tät, kort lila päls ,bra haka samt fina gröna ögon. Leo´s pappa blev champion i April, Leo är utställd som 6 mån pojke. 

Med vänlig hälsning Annelie

Annons:
embla2
2013-09-24 21:53
#1

Va söta dom är.❤️ hoppas på många småttingar

lilian

kalindas
2013-09-24 21:56
#2

Jättefina katter. 😍
Men är det bara Sverak katter som han får para? Inte WCF eller några av de andra förbunden? 😮

/Elisa

Lejonhjarta
2013-09-25 00:53
#3

#2 Precis min undran….

När är det dax för Kastrering?

Missannas
2013-09-25 01:36
#4

Kul att det börjar komma en del annonser om hanar som lånas ut någon/några gånger strax innan Kastrering, att hitta hane är nämligen inte det lättaste.

Komplettera med PRA-status och andra ev. testresultat, Fiv/Felv? Fyll gärna i din personliga sida också så ökar chansen att få svar. 🙂

Jag gissar att du TS syftar på att honorna ska ha stamtavla och alltså inte att de måste tillhöra just Sverak - för det finns ju ingen rimlig anledning att kräva det. 🙂

Lycka till!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

[lucii]
2013-09-25 10:34
#5

Åhhhh vilken snygging 😍

saniel
2013-09-25 11:08
#6

Nu gjorde jag fel igen😭

Jag är ny på sidan som ni förstår och tänkte kanske att det bara var av intresse för ev intressenter med info om LeoSkämtarmen här var ni på hugget.. Leo lämnar sina tjänster för att bredda rasen och han uppfyller då naturligtvis kraven för avelsdjur enl SVERAK(som jag känner till i Sverige) med alla intyg och hans damer ska göra det samma. Han är PRA ua och ska testas för Fiv/FelV innan parning. Han strilar inte (inte hans pappa heller) så det är inte någon panik med Kastrering men det blir väl nästa sommar när han blir 2år.

Med vänlig hälsning Annelie

holgerssonannelie@hotmail.com för mer bilder

Annons:
Missannas
2013-09-25 18:03
#7

Du är så välkommen hit Annelie 🙂

Jag tror inte någon menar något illa eller "är på hugget" utan vill nog bara förstå vad du menade i din annons. Din hane är fin och (dessutom PRA-fri!) det finns säkert många som kan tänkas vara intresserade att låna honom men vill väl försäkra sig om att han även lånas ut till honor reggade i andra förbund än Sverak. Det är ju toppen med sådana som du som vill låna ut sin hane innan han kastreras 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
2013-09-25 18:26
#8

#7
Precis så är det jag menade. Kanske lät "lite på hugget". 🤐

/Elisa

Lejonhjarta
2013-09-26 03:08
#9

Så bra. Att vi frågar är väl att vi är mer än bara Sveraks-folk här inne och avelshane behövs ju användas i alla förbund. :-)

saniel
2013-09-26 13:47
#10

Jag trodde i min enfald att alla katter i Sverige var reg i SVERAK och det ända jag ville få fram var att jag inte är intresserad av oseriös avel.

Lejonhjarta
2013-09-26 16:51
#11

Vi har WCF åxå som en del av oss tillhör.

kalindas
2013-09-26 17:39
#12

#10
Sen finns TICA och CFA. Men vet inte om någon av dom föder upp kat4 katter i Sverige.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: