Annons:
Etiketthälsa
Läst 1071 ggr
MariaGusselby
9/15/13, 9:09 PM

Kemisk kastrering

Hej

Tänkte höra om era erfarenheter av kemisk Kastrering. Ringde till Distriktsveterinären och där sa de att det inte finns till katt. Men jag har ju hört om de som satt in på sina katter så jag blev lite förvirrad :-)

Maria
SE*Crazy Lazy Cat's
@crazylazycatz

Annons:
odjuren
9/15/13, 10:31 PM
#1

är du säker på att de e kemisk och inte chip du tänker på?

//Odjuren

www.odjuren.com

kalindas
9/16/13, 8:11 AM
#2

Suprelorin chip används på hankatter med gott resultat.

/Elisa

MariaGusselby
9/16/13, 4:45 PM
#3

Chip och kemisk är inte det samma sak?

Maria
SE*Crazy Lazy Cat's
@crazylazycatz

[figgelina64]1
9/16/13, 5:00 PM
#4

Det är det och jag har haft min hane Q chipad med mycket gott resultat och han är just för tillfället åter fertil men snart skall han chippas igen 😉

Asynjas
9/16/13, 9:21 PM
#5

Har också min hankatt chippad, men det är så att de chippen som används, inte är för framtagna för katt utan är för hund. Så din distriktsveterinär har rätt, och kanske han tillhör de veterinärer som inte tycker att man skall sätta in dem på katt. För mig är chippad och kemisk samma sak. Om du vill ta risken med chipning får du leta upp en annan veterinär. Lycka till

=) /Helle

www.asynjas.se

Silvestris
9/17/13, 9:24 PM
#6

Suprelorin är inte godkänt för katt i Sverige, bara för hund. Det är dock väl testat på katt och många veterinärer sätter det utan problem på katt. Effekten är dock högst variabel. Det kan ha effekt i 6 månader eller 2 år.

Jag satte min unghona på Suprelorin i somras… effekten har dock inte kickat igång riktigt än. Löper fortfarande.

Annons:
Wikrita
9/18/13, 4:11 PM
#7

#6, men er du sikker på at hun vil bli drektig om hun blir parret, da??

Vår hannkatt her ble injisert med suprelorin i sommer, gikk fullstendig bananas et par uker, og deretter roet han seg ned. Men han parrer hunnkatten her når hun løper, det blir bare ikke avkom av det.

Silvestris
9/18/13, 5:01 PM
#8

#7

Ingen aning, jag tänker inte försöka.😉 Saken är ju den att honkatter ska sluta löpa av Suprelorin, det verkar bara ta en jäkla tid för mitt skrälle.

MariaGusselby
9/19/13, 9:14 PM
#9

Ja jag har hittat en annan veterinär som man inte behöver känna sig som en dålig kattägare hos :-) Tack för era svar :-D

Maria
SE*Crazy Lazy Cat's
@crazylazycatz

Upp till toppen
Annons: