Annons:
Etikettkattprat
Läst 2579 ggr
[lucii]
2013-09-11 10:20

Vad tycker ni om kattkläder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gulligt eller bara fånigt? 😉

Annons:
Carlitos
2013-09-11 10:43
#1

Bra för skojsskull och inför lite rolig fotografering, julkort osv. Hade faktiskt en stickad tröja till min ena oriental en gång, då vi hade det mycket kallt vintertid  i vårt lilla hus vi bodde i innan, men han fick bara ha den på sig en liten stund.. jag tycker inte att man ska klä sina djur i onödan, eller för att man tycker att det är gulligt. Dem har ju päls 😛 dem flesta i alla fall… (men sen har jag ju en frösen Whippet hemma, så hon klär jag faktiskt på täcke i regn och rusk och vintertid…)

kitte
2013-09-11 16:00
#2

Håller med #1 Jag hade också en stickad tröja till min frusna orientalpojke men så fort han fick den på sig så "välte" han omkull 😃

FrökenKatt
2013-09-11 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Personligen tycker jag att det är supergulligt, men det måste vara kläder som katten kan röra sig i. Jag har stickat en tröja och sytt en liten jeansklänning till min katt, och hon klarar av att busa runt i dem. Men 99 dagar av 100 får hon gå "naken". 

Däremot har hon lite svårare för att röra sig i den stora vinterjackan jag köpt till henne. Men den har hon bara när vi är ute och reser på vintern, då det kan bli väldigt kallt när man står och väntar på tåg och bussar. Och så är hon såå söt i sin stora leopardpäls :P

Lejonhjarta
2013-09-11 18:02
#4

Vi har lite olika stickade alkternativ som vi använder om vi tex skall till veterinär eller liknande kalla tiden på året… Finns mkt sött. Är tyvärr inte duktig på att sticka själv…

Carlitos
2013-09-12 10:42
#5

Jag köpte faktiskt en jätte fin stickad tröja av en tjej på en utsällning i Malmö, just för att ta på när man ska iväg och det är kallt. Den är anpassad för orientaler och siameser med sina långa slanka kroppar, så den  går långt bak och täcker ryggen.

Upp till toppen
Annons: