Annons:
Etikettomplacering
Läst 1593 ggr
Lejdet
2013-08-15 10:07

Omplacering av 2 kastrater

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med sorg i hjärtat har jag beslutat mig för att försöka hitta ett nytt hem till min underbare OLH-hane Casper 5 år och hans barnbarn Balinesen Bill, 7 månader.

Casper trivs inte i den stora fertila kattgrupp som jag har nu, han har börjat att trava omkring och skrika, precis som när han var fertil. Han är låg i rang och hans båda döttrar är rejält elaka mot honom. Jag har provat alla möjliga konstallationer och haft honom med de okastrerade hanarna, de halvvuxna och med honorna, men han blir mobbad överallt. Igår kom en av mina nya grannar och klagade på att han skriker på nätterna… Jag har tidigare sagt att jag aldrig kommer att omplacera Casper då han är den mest mysiga, underbara katt jag nånsin har haft, men för hans skull bör jag nog hitta ett nytt hem med färre katter åt honom. Jag har provat Clomicalm åt honom för att se om han blev mindre stressad, men det har ingen nämnvärd effekt. Han har nyligen varit hos veterinären och det finns inga tecken på sjukdom hos honom. Han är stor, kraftig och välmående.

Hans barnbarn Bill har bott hos min ena fodervärd, men han flyttade hem igen för en månad sedan då han var stressad hos dom och aldrig kom överens med deras hund. Bill kastreras nästnästa vecka. Bill är precis som morfar den mest keliga katt man kan tänka sig. Han ligger gärna som en halsduk på en;-)

Casper och Bill funkar bra ihop och därför tänkte jag försöka att hitta ett gemensamt hem åt dom.

Casper är Champion och har bara ett cert kvar till Premier och Bill går också utmärkt att ställa ut i framtiden om man är intresserad av det.

Självklart har båda stamtavla, är ID-märkta och är nyvaccinerade.  

OM jag hittar rätt hem åt dem så är priset oviktigt, men jag ställer STORA krav på deras nya hem då de båda är mina ögonstenar!

Är du intresserad av att få bli ny ägare åt dessa två fantastiska katter så skriv ett mail och berätta om dig/er eller ring.

S*Spotless Carl-Bertil OLH b

Annons:
Lejdet
2013-08-15 10:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

SE*Torparkattens Bill, BAL b

Lejdet
2013-08-15 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bill, född 121212

Lejdet
2013-08-15 10:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Casper älskar att få vara ute

kalindas
2013-08-15 10:49
#4

Vackra killar! ❤️
Du får göra som jag gjort med mina omplaceringar. Ett foderavtal i minst ett år sen får de nya ägarna ta över dem. Jag har inte tagit betalt, men en del väljer en symboliks summa.

/Elisa

carinbrack
2013-08-16 00:17
#5

Åh, de är så undrbara båda två. Synd att vi har huset fullt här.

Spotless
2013-08-16 09:36
#6

Lycka till med att hitta rätt hem till dem. Får de flytta tillsammans så är det ju toppen.

Vi vill hemskt gärna veta var Carl-Bertil hamnar.

Annons:
Lejdet
2013-08-16 13:42
#7

#6 självklart berättar jag för IngMarie om/när han eventuellt hittar ett nytt hem. Jag släpper inte honom till vem som helst. Han är min ögonsten och jag har svårt att tänka mig en vardag utan honom, men samtidigt lider jag av att se hans rastlöshet. Jag jobbar bara halvtid och han får mest tid av alla mina katter. Men så fort jag inte ägnar mig åt honom går han rastlöst runt och skriker. Ni får gärna tipsa om ni vet någon som kan ge honom den kärlek han förtjänar. Kan även tänka mig fodervärd.

Lejdet
2013-08-16 13:45
#8

Självklart har jag provat feliway, zylkene etc också men jag tror att han helt enkelt behöver leva med färre och kastrerade katter

blåsippa
2013-08-16 16:35
#9

om båda är dina ögonstenar så varför inte göra dig av med de andra katterna?

Lejdet
2013-08-16 18:18
#10

#9 svårt att lägga ner hela sin uppfödning som man satsat hela sin själ i.

blåsippa
2013-08-16 20:53
#11

jaha…är inte så insatt, tyckte bara resonemanget var konstigt. Det jag älskar mest vill jag ju ha kvar mest :)

[lisme]
2013-08-16 21:19
#12

Det man elsker høyest vil man gi det beste. Det er heldigvis ikke sånn at jeg er den eneste i verden som kan gi mine elsklinger det hjemmet de trenger og fortjener og sånn er det med TS sine katter også

Lejdet
2013-08-16 21:21
#13

#11 ja hade jag varit "vanlig" kattägare så hade jag självklart behållt de gosigaste men då hade å andra sidan inte problemet funnits för då hade jag inte haft så många katter. Tyvärr är det baksidan med att vara uppfödare att man ibland måste omplacera en del kastrater.

Annons:
Nilla
2013-08-17 08:06
#14

Jag hoppas att du hittar ett bra hem till dem, Lejdet. Jag vet att Casper är din ögonsten. 😕❤️

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: