Annons:
Etikettutställning
Läst 1738 ggr
[idaskoog]
2013-08-15 06:32

sy ett burskynke

Jag har äntligen påbörjat mitt efterlängtade projekt att sy ett burskynke. Från början hade jag tänkt mig ett stilrent billigt tygval som skulle framhäva mina katter i buren och att det skulle bli billigare att sy ett själv. Hahaha vad otroligt fel man kan ha.

Det blir en mörklila gardin+tak+eventuella gardiner framtill och ljusgrått golv som ska vara stoppat så det blir mjukt. Jag har nu sttt på några problem som jag tänkte ni kunde hjälpa mig med.

Finns det några speciella "stilregler" man bör/måste följa på en utställning i sverak? Alltså med det menar jag att jag kan ju inte i förväg testa så att skynket ser snyggt ut upphängt. Gör det då någonting om man kommer till utställningen så visar det sig att allt är åt h*lvete fel? 😟

Jag har verkligen kämpat med detta skynke,hahaha,herregud,jag råder ingen att påbörja ett sånt här projekt själv. 

Jag har valt ett krossat velour-tyg för att det var billigt och för att det är strykfritt i princip. Nästa problem är att när jag var klar med golv-delen så visar det sig att det är ca 10cm för litet på längden. Jag var så otroligt nöjd med golvresultatet så märkte jag sedan att istället för att sy ett golv på 150cm som en dubbelbur ska vara så är golvdynan enbart 140cm. JAG DÖÖÖR!!! Jag tänker att gardinerna på insidan hänger ner och så syns det inte…haha eller? Snälla ge mig lite pepp-talk!!!! 🤪

Annons:
Lejdet
2013-08-15 09:30
#1

själv kan jag ju inte mer än att sy i en knapp….men man har sett alla tänkbara stilar på SVERAKS utställningar så du behöver inte vara orolig för designen ;-)

Friskan
2013-08-15 14:23
#2

jag skulle nog försöka förlänga golvdynan 5 cm på var sida med samma tyg som gardinen

tuska
2013-08-15 20:45
#3

 Gör gardin längden långa och stoppa det under golv madrassen, annars kan katten krypa bakom gardinen.   Synd att golvmadrassen blev för kort, men du kan säkert "trolla" till det.

[idaskoog]
2013-08-16 05:39
#4

#2 tack för idén! jag sydde på som en tyg-ram runt hela golvdelen…det blev möjligtvis en aning bättre. Nej jag kanske bara ska vara nöjd med att jag åstadkommit ett burskynke 🤪

Ett tips till er andra är att det blir absolut inte billigare att sy ett skynke själv i alla fall!!

Mezzoluces
2013-08-16 08:17
#5

Men det kan vara roligt att sy själv, å så får man det som man vill :)

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Upp till toppen
Annons: