Annons:
Etiketthälsa
Läst 1111 ggr
hhejlollo
2013-07-30 13:02

Ang mat

Hej! Vill att alla berättar vilket märke ni ger era små sötnosar!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
kalindas
2013-07-30 13:36
#1

Ger Porta 21 sensibel just nu. Hade hellre gett Orijen, men ekonomin tillåter inte det, tyvärr. 😕
De får även burkmat utan spannmål i. Mjau, Bosita och Icas påsar i sås.

Hade gärna hoppat över torrfodret och ökat på burkmat och kött. Tyvärr har jag en katt som bara äter torrfoder och hon vågar jag inte svälta pga att hon redan haft leverförfettning.

/Elisa

Nerdysiamese
2013-07-30 13:50
#2

Iom att jag ger BARF till mina så blir det kronfågeln och änglamark i märkesväg antar jag, och standardt för ev kost-tillskott. Som reserv brukar det bli bozita blötmat eller hill's a/d.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Carlitos
2013-07-30 15:49
#3

Vi skiftar lite, då vi har kräsna katter… så vi har Orijen, Acana och Taste of the wilde, även testat porta 21 sensibel… Vi köpte även torkat DYRT kött, men det var bara gott i ett par dagar typ..

Mezzoluces
2013-07-30 23:20
#4

Portia 21 sensible, portia 21 light och JW beroende på deras hull. Bozita med kyckling som blötmat :)

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Nebel
2013-07-30 23:39
#5

Porta 21 Sensible, Applaws Chicken och just nu Royal Calm då killarna varit lite stressade det senaste. Ger även våtfoder morgon & kväll och här är de bortskämda små väldigt ombytliga. Bozita ratar de rakt av, Mjau går bra ibland men favoriten just nu är en viss typ av portionspåsar från Pussi (får se hur länge det varar ;).

Nebel
2013-07-30 23:49
#6

#1 Får jag vara nyfiken och fråga varför du föredrar Orijen? Då mina katter är mycket förtjusta i torrfoder kan jag tyvärr inte sluta helt men försöker att ge dem vettigare varianter. De äter men är inte speciellt imponerade av Porta 21 & Applaws som de får nu så jag letar fortfarande efter bra alternativ.

Annons:
kalindas
2013-07-31 08:53
#7

#6
De spyr mindre av den och den innehåller inte cellulosa. 🙂

/Elisa

Nebel
2013-08-01 02:02
#8

#7 Tack, låter som det kan vara ett alternativ nästa gång vi provar nytt foder.

kalindas
2013-08-01 10:45
#9

#8
Ska tilläggas att den innehåller spannmål. Men ser inte den lilla mängden som nåt allvarligt. 🙂

/Elisa

Nemosos
2013-08-01 12:50
#10

Det är lite olika eftersom jag har både foderallergiker och njurkatt.

Men, den som får "vanligt" foder får sheba våtfoder, inte av någon annan anledning än att det är det enda hon äter just nu. Hon är en lite prinsessa och ingen annan mat duger för tillfället… En RIKTIGT kräsen katt… I vanliga fall äter hon taste of the wild 🙂

Nebel
2013-08-01 18:28
#11

#9 Börjar misströsta då mina grabbar har en faiblesse för "dåligt foder" som RC ;). Tänker att en liten mängd spannmål är ok om fodret håller god kvalitet i övrigt, bara de äter. Har bara Wildcat Etosha & Carnia Lynx kvar att pröva av fodren utan (?) spannmål och har för mig att det var något med Carnia som inte var så lyckat heller. Ska läsa på mer igen när det blir aktuellt.

Upp till toppen
Annons: