Annons:
Etiketthobby
Läst 2175 ggr
elijoh
2013-07-26 11:25

Kattlådor!

Hej alla! 😃

Jag är nyfiken på era erfarenheter av kattlådor! Tänker då på "vanliga" med/utan lock och på PeeWee. I PeeWee använder man ju träpellets, vilket man iförsig kan i de vanliga också men där faller inte smulorna igenom som i PeeWees vilket gör det svårt att rengöra tycker jag…

jag har själv en vanlig låda med lock och kattsand, som fungerar okej, men det dammar lite om sanden vilket inte känns så bra kanske…

Så, vad tycker ni? 🤔

cat4ever

Annons:
[figgelina64]1
2013-07-26 11:33
#1

när jag köpte min första balines hade uppfödaren PeeWee lådor vilket jag anammade och tycker är superbra, lite plock blir det med dem, men det är det värt😉

Jag köper stallströ som kostar 59:- för 14 kilo och utan tillsatser…

Det upplösta lägger jag i papperspåsarna och i bruna soptunnan då det är organiskt och brännbart.

I början till kattungarna blir det havregryn och lite kattsand samt när jag åker på utställning, men det är lite dammigt, men praktiskt😉

Det är nog lite smaksak det här med lådor och sand 😉

Lisa// Qjou´z

Lejonhjarta
2013-07-27 11:34
#2

Använder mest IKEAs stora SAMLA-lådor. Höga och bra så dom kan skvätta runt utan att det far ut. Och även mina små 6 och 7-veckors kattungar hoppar gladeligen i dom istället för deras smålådor. Använder båge klumpande kattsand men även 6mm värmepellets.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90102971/

odjuren
2013-09-07 10:04
#3

Jag har en stor plastback, liknande Ikeas Samla.. Mina bonnkatter skvätter en del när dom e på toa.. o jag använder Ever Clean Unsented till mina katter, de e den mina honor gillar bäst!

//Odjuren

www.odjuren.com

Jossefina
2013-09-07 10:31
#4

min Simon använder wc-stolen och kommer vi till ett nytt ställe har han inga proplem med att använda den som finns där. vi tränade med Litter Kwitter.. det tog några veckor och var ju såklart lite stökigt under den tiden - men helt klart värt! under den tiden fick vi prövat lite olika kattsandsvarianter och som jag förstår det så är många blandningar rent giftiga, kan orsaka allergi hos både människa och katt, får inte ens slängas i vanliga sopor och än mindre i toaletten.. Öko Plus var det jag till sist fick tag på och var väldigt nöjd med! det är ju cellulosa och kan slängas i wc eller kompost precis som papper.. det använder jag med glädje om det inte finns en toa i närheten. (bonus är att man håller wc-stolen väldigt ren till allas glädje :)

Upp till toppen
Annons: