Annons:
Etikettavel
Läst 1243 ggr
Lejdet
2013-07-24 10:44

Nyheter hos SE*Torparkattens

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni kanske redan har förstått så kommer jag att starta en litet sidospår och även försöka att avla fram bra Peterbalds. Hannen (Solomon) inköpt och jag har blivit lovad en bra hona framåt hösten från öst.

För övrigt har jag och SE*Mezzoluces nu tagit över de två sista fertila katterna från S*Vildbackens, som till vår stora sorg slutar med sin uppfödning. Vildbackens har lagt ner enormt mycket möda på att förbättra/utveckla Sveriges balineser de senaste åren och vi kommer att göra allt för att föra hennes arbete vidare med hennes fina linjer. 

Jag har för närvarande S*Vildbackens Katniss här på foder tills hon har fött sin sista Vildbacken-kull, vilket kommer att ske om ca. 3 veckor. Hon har en underbar liten mage nu och jag har känt fosterrörelser:-)

SE*Mezzoluces äger numera S*Vildbackens AnnaBell och kommer att para henne så snart tillfälle ges. Båda honorna bor separerade från mina andra katter i en del av huset.

Annons:
kalindas
2013-07-24 10:55
#1

Vad tråkigt att Vildbackens slutar.😕
Men bra att ni fortsätter med linjerna och de vackra katterna. 🙂

Ska bli spännande att de de framtida PEB bebisarna.

/Elisa

Lejdet
2013-07-24 21:14
#2

#1 ja det är tråkigt men ibland tar livet nya vändningar och nya tuffa beslut måste tas.

kalindas
2013-07-24 21:35
#3

#2
Jo det är ju tyvärr så. 😕

/Elisa

simszanne
2013-07-25 00:14
#4

Vad tråkigt att Vildbacken slutar föda upp men samtidigt så fint att du vill hjälpa henne och föra hennes linjer vidare. Jag har en liten balines här hemma som härstammar från hennes uppfödning och finare kille finns inte. 

Både Peterbald och små Vildbackar, du kommer få underbara kattungar ❤️

[lucii]
2013-07-25 10:46
#5

Vilka vackra tjejer!! Det där kommer bli toppen vetdu 😉

Lejonhjarta
2013-07-26 00:52
#6

Spännande m små PEBar!!!! ❤️

Men trist med Vildbacken, ja ibland så får man gå andra vägar i livet…

Annons:
MalinL
2013-07-26 13:39
#7

Ja ibland så tar livet sina vändningar. Huvudorsaken till att jag slutar är att jag och min man gått isär och att jag blev lite mätt på uppfödningen efter att ha fött upp ganska intensivt under mina år som uppfödare. Men jag är glad att mina linjer förs vidare och hoppas på fina ungar efter Katniss och Pollux. 🙂

Lejdet
2013-07-26 14:11
#8

Jag lovar att göra allt jag kan för att förvalta vildbackens fina linjer. Katniss ligger juat nu på min mage och jag känner de små röra sig därinne:-)

alltidsiames
2013-07-26 16:33
#9

#7 Så synd! Men livet går vidare! Kul att projektet lever kvar!

alltidsiames
2013-07-26 16:38
#10

#7 Så synd! Men livet går vidare! Kul att projektet lever kvar!

Upp till toppen
Annons: