Annons:
Etikettminneslund
Läst 3180 ggr
alkullen
7/22/13, 12:34 AM

Frasse 8 år

Ett tag sen jag skrev om Frasse, han har behandlats i flera omgångar  med olika mediciner.

Tyvärr så hjälpte det inte mer,han hade bra och dåliga dagar men när dåliga dagar tog över så beslutade jag att nu får det vara nog nu får Frasse vila.

Vilken tapper kille och glad, han ville verkligen leva, två dagar innan så var han ute på tomten och promenerade men inte den raska Frasse utan mer långsam han åt bra men var så täppt i näsan och började även hosta. Sen ville han inte ha medicin han var less, vi har försökt sen februari , han har varit bra och nästan helt frisk därimellan. Men tyvärr så fredagen den 19 juli klockan 13.40 så fick min älskade kisse som skulle fylla 9 år om 1 vecka somna in medans han ännu inte orkade något.Veterinären i Kalix tyckte att Frasse såg ju frisk ut, sen sa hon att OJ vad han rosslar,jag har ju varit med Frasse i Gammelstan djursjukhus så de skulle ta journaler därifrån. Jag sa att de har försökt allt utan operation för det brukar misslyckats i nosen.

Han hade alltså förändring i ena näsborren, antagligen cancer eller kraftig svamp som ej gick att bota.

Är så otroligt ledsen och saknar honom så mycket.Det var han som slickade och tvättade mina andra djur och gosade med dem.Han var så klok och snäll. Min älskade Frasse nu behöver du inte lida nå mer.

Vill tacka alla som har kommit med uppmuntrande ord på denna resa för oss.

TACK ÄN EN GÅNG.

Min nästa katt så småningom skall vara en Siames. Älskar rasen, det är nog den klokaste katt rasen?

Annons:
kalindas
7/22/13, 1:17 AM
#1

Beklagar sorgen. 😕

/Elisa

Nebel
7/22/13, 10:11 AM
#2

Beklagar sorgen 😿, vila i frid Frasse!

[lucii]
7/22/13, 10:36 AM
#3

Beklagar sorgen 🌺

Missannas
7/22/13, 2:30 PM
#4

Beklagar sorgen efter din Frasse 🌺

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

lynxlo
7/22/13, 4:42 PM
#5

Nej så ledsamt! Må kloka Frasse vila i frid, efter att ni kämpat på så länge. Önskar matte/husse en lugn sorgeperiod och kanske en fin liten Frasse-frände någon gång i framtiden.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: