Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 1836 ggr
[lucii]
2013-07-08 15:30

Paniiiiiik

Datumet för ankomst av liten tös har flyttats och jag har inte hunnit skaffa sele eller någonting ännu. Hon kommer vara 12 veckor och nu undrar jag, finns det någon extra bra eller är "alla" bra?

Annons:
kalindas
2013-07-08 15:44
#1

Sele är väl inte någon speciell panik med. :-)
Kattlåda, klösträd och lite leksaker är mer viktigt. 

Kul att hon kommer lite tidigare. :-)

/Elisa

Nerdysiamese
2013-07-08 18:41
#2

Puppia-selen skall tydligen vara jättebra, men jag har andvänt vanliga trixie-selen som man kan hitta på i stort sett vilken djurbutik som helst, och dt har funkat bra får våran hankatt ialla fall.
Men vid tillfälle skall jag nog beställa ett puppia sele till honom, trixie-selena känns som at dom begränsar hans rörelser en del.

Våran hona gillar inte att ha saker som sitter på kroppen så för henne funkar inte selen alls, utan man får köra på bara halsband och koppel med henne.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

tuska
2013-07-08 22:29
#3

 Det kan ju inte vara någon brådska att ut med en tolveckors unge, det första man tänker på, att låta miljöbytet inomhus får ta sin tid.  Sedan näta in ditt uterum-balkong.  Du har jättetid med att skaffa ett sele och förstår inte panik över det ??

[lucii]
2013-07-09 11:48
#4

Vi ska till Gotland och då kommer hon få föjla med. Därför är det VIKTIGT med en bra sele. 

Resan är planerad för längesedan så hon får lära sig att bli en resvan dam ganska tidigt. Men förhoppningsvis kommer hon fixa det galant :)

kalindas
2013-07-09 12:10
#5

#4
Till en liten kattunge hade jag köpt en vanlig kaninsele. De lite dyrare och bättre kan du köpa när hon är färdigvuxen.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: