Annons:
Etiketthälsa
Läst 2247 ggr
gojanplum
7/8/13, 2:51 PM

Vi köpte ett Babynest...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…till katternas blivande lillebror av människosort, och det blev på nolltid ett populärt tillhåll för katterna. Så pass populärt att vi nu döpt om det till Catnest, och planerar att införskaffa ett nytt Babynest till bäbisen, för att undvika jobbiga konflikter..

Såhär glad var vår Greta i den nya sovplatsen:

Annons:
gojanplum
7/8/13, 2:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Julius var inte sen att göra henne sällskap, och vips så var det vita Babynestet alldeles brunt av orientalkatthår.. :)

gojanplum
7/8/13, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I veckan får vi hem barnvagnen, som jag gissar också kommer bli en given succé hos chokladpralinerna. :D

Någon som har bra tips på hur vi gör det så enkelt och odramatiskt som möjligt för missarna att acceptera den nye familjemedlemmen och förebygga eventuell svartsjuka? Förutom kel och gos och Feliway i uttagen?

När familjen växer från fyra till fem kan det ju vara lite friktion sådär i början, innan man vant sig… Hur ska sambon och jag göra för att både tvåbenta och fyrbenta ska bli glada? Lillebror är beräknad till i början av augusti. 

Så här gosigt kan man ha tillsammans i Catnest!

Katthemsmatten
7/8/13, 3:37 PM
#3

Sluta oroa dig, det kommer gå bra. Om den nyblivne fadern lägger litet extra tid med missarna så får de ändå massor av uppmärksamhet. Vanligen brukar katter tycka att bebisar både låter, luktar och beter sig så underligt att de är mer än glada att få vara på behörigt avstånd.

Även nyfödda sover någon timme då och då mellan måltiderna, så du får passa på att mysa med pälsklingarna då.

Lycka till med den nya familjekonstellationen! 🌺

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lejonhjarta
7/8/13, 10:32 PM
#4

Vart har du köpt bebynestet? Skulle vara kanon t mina pälsklingar åxå.😃

Siameshona
7/9/13, 9:39 AM
#5

HiHi självklart tyckte de att du köpt ett catnest! Ingen blir väl förvånad🙀

gojanplum
7/9/13, 8:31 PM
#6

#4 vi köpte Babynestet här: http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/babynest-vit.html

MEN är man lite händig och har en symaskin (dessvärre gäller ingetdera för mig) så kan man sy en egen och spara många sköna slantar. Instruks här: http://idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/

#5 Ja såklart, allt vi skaffar hem till lägenheten är ju givetvis till dom. 😃 Dock var varken spjälsängen eller skötbordet särskilt populära. Som sagt, ska bli intressant att se hur de tar emot liggvagnen…

Annons:
Katthemsmatten
7/10/13, 11:37 AM
#7

Liggvagnen kommer säkert bli en favoritsovplats :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Myzakatt
7/10/13, 1:56 PM
#8

Jag har alltid myggnätet på vagnen men dom klarade snabbt ut hur man kom in i vagnen. Vi hade sovrumsdörren stängd när bebisen sov första 3,5 månaden men nu dörren öppen igen. Hos oss har det funkat bra katterna accepterade snabbt nykomlingen, sen att man ofta har nån i knät när man ammar och nån på skötbordet när man byter blöja är bara att gilla läget. Jag har inte märkt att någon av mina blivit svartsjuka

Upp till toppen
Annons: