Annons:
Etikettfoder
Läst 2409 ggr
mylicharlie
6/30/13, 2:53 PM

Foderbyte

Hej,

Jag har tänkt byta foder till mina katter. Från Carnia Lynx till Porta 21 sensible. Detta då det är betydligt billigare med Porta och att vår ena är en liten kräkis (dock betydligt mindre sedan vi bytt till spannmålsfritt). Hur gör jag detta foderbyte så milt som möjligt för dem? Har 10 kg Lynx och 8 kg Porta som utgångspunkt. Bör väl räcka till ett foderbyte?

Tjing.

Annons:
kalindas
6/30/13, 4:38 PM
#1

Blanda du bara i sakta så ska bytet gå utan större problem. 🙂
Tycker mina kräks ganska bra av Porta fodret också, Orijen kräktes de minst av.

/Elisa

Missannas
6/30/13, 5:09 PM
#2

Det gäller ju att vara väldigt långsam när det kommer till foderbyten, jag hade börjat med att blanda i 10% Porta i en halv/en vecka, går det bra så hade jag fortsatt öka med 10% varje vecka.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Attacks
8/11/13, 11:33 PM
#3

Ble skuffet over Porta 21 Sensible. Kjøpte jo først feil sekk første gang, den med kylling. Alle kattene fungerte så fint på det, og dem elsket maten.

Så ved neste bestilling fikk jeg bestilt riktig sekk - den uten korn.  Men resultatet er at jeg har 2 katter som spyer av den, den er riktig smakløs og kjedelig. De andre kattene spiser den bare fordi der ikke er noe annet. 

Så jeg gikk til innkjøp av Orijen igjen, og så får en se om det fungerer bedre på kattene denne gangen. Forrige gang ( flere år siden) luktet avføringen så sterkt at jeg ikke klare mer. Hver gang noen hadde gjort nr 2 i kattetoa som står nede i  kjelleren - en fast og fin avføring - så luktet det helt opp på soverommet - 2 etasjer opp 🙂

Men nå får vi se. Kjøpte Orijen som blander det med Sensible til den sekken er tom - og så blir det kanskje ren Orijen her igjen. Kattene som kastet opp har sluttet ihvertfall etter dem fikk noe annet å spise. 

Ellers har Trainer en av sine fortyper som er helt kornfritt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Mezzoluces
8/12/13, 8:27 AM
#4

Portia 21 är ett ganska smaklöst foder för katterna och kan vara lite knepigt att byta till. Tog lite tid här hemma för mina att vänja sig. Nu häller jag i lite JW för att öka matlusten.

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Attacks
8/12/13, 4:42 PM
#5

Katten som begynte å kaste opp av å spise Porta 21 har stoppet med dette når det ble blandet med Orijen. Så vi kommer til å fortsette å blandet det ut til den sekken er tom. Så går vi nok over på Orijen på heltid hvis alle fungerer bra på det og avføringslukten ikke slår meg i bakken. Denne gangen lukter det ikke like sterkt enda ihvertfall - kan det være det var noe galt med sekkene forrige gang, tro? 🙂

Dere som kun gir Barf - hvordan en lukten på avføringen da?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

NatasjaHemby
8/12/13, 10:51 PM
#6

#5 BARF brukar ge helt luktfri avföring, samma med urinen. Det blir även betydligt mindre mängd avföring, däremot ofta lite mer urin.

SE*Simbelmynes

Annons:
Upp till toppen
Annons: