Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 3480 ggr
Tokir
2013-06-27 20:24

hemlös katt :( snälla hjälp!

min mamma berättade idag att en katt har varit utanför deras lägenhet i flera veckor. den är jätte mager och har massor av fästingar.

jag ska försöka hitta hem till den, kan tyvärr inte ta hem den då jag har två innekatter och en liten dotter på 3 månader. men jag tänkte jag skulle ge den mat och avmaska å så så länge. det är ju vamt ute så den klarar sig och min mamma skulle lägga ut en filt till den.

men då undrar jag hur ska jag mata den och avmaska när den har svält så? något speciellt man ska tänka på?

tänkte jag ska ringa runt till katthem i morgon med å se om någon kan ta emot den stackars katten :(

han är världens goaste hur snäll som helst! gör verkligen ont i hjärtat på mig!

Annons:
Gerro
2013-06-27 20:33
#1

Usch då :(
Vad är det för katt?


Tokir
2013-06-27 20:42
#2

det är en röd bondkatt men han är jätte fin. jag blev helt kär!

han måste ha haft ett hem någon gång för han är kastrerad.

men han har tydligen varit där ganska länge. han är nog en gammal stallkatt för detta är ute på landet.

Gerro
2013-06-27 20:48
#3

#2

Önska jag kunde ge tips, men vet inte vad du ska göra :/

Men skriv ett inlägg på Hittekatter iFokus!


[figgelina64]1
2013-06-27 21:11
#4

Var försiktig när du ger mat om han svultit och är mycket hungrig kan bli helt fel och han häver i sig för mycket, mer än magen klarar. Ge i små portioner och flera gånger istället ge medlet i maten…ring du till ngt djurhem och sätt ut en annons både blocket och tidningen för han kanske har ett hem men kommit vilse, en del katter kan vandra iväg och vara borta jättelänge och det finns ngn som saknar den <3

Mot fästingar finns medel för katter på apoteket som du sätter i nacken så vandrar det ner över kroppen…men glöm inte att säga att det är till katt…😉

Lycka till och det är mycket fint av er att hjälpa honom❤️

kalindas
2013-06-27 22:13
#5

Hoppas du hittar ett hem till honom!

/Elisa

Tokir
2013-06-27 23:11
#6

Tack! Ja jag var där och gav honom mat, har aldrig sett ett djur så hungrig i hela mitt liv :( och han stod och trampade. Det va svårt att inte ge honom mycket.. Men jag gav bara lite grann. Mamma skulle ge honom lite då och då så ska jag hämta honom i morgon. Min syster kunde ta honom tillfälligt! Hoppas bara han är rumsren. Han som äger stället hotade med att skjuta honom :( usch gör så ont i mig! Visste inte det fanns ett hittekatter iFokus ska kolla det! :D tack för era svar!

Annons:
Tokir
2013-06-27 23:13
#7

Glömde skriva att jag Hr delat på fb hoppas på svar. Men han måste ha vandrat långt för det finns inte mycket i närheten och mamma hade frågat dom närmsta..

Siameshona
2013-06-28 08:06
#8

Usch! det tar ont att läsa, men va fint av er att ni kan hjälpa honom!! Hoppas ni hittar ett hem till kisse

[figgelina64]1
2013-06-28 09:02
#9

Kolla på Blocket kan finnas ngn som söker där och katter kan irra iväg mycket, mycket långt och vara borta i flera år, så finns det oxå "snälla" männiksor som ger dem lite skjuts…

När äldre männiksor flyttar eller avlider är det inte helt ovanligt att katterna lämnas övergivna…tyvärr :(

kalindas
2013-06-28 09:10
#10

Hur länge har din mamma bott där hon bott? Det kan vara förra hyresgästernas katt som gått "hem" igen.

/Elisa

Nilla
2013-06-28 10:03
#11

Lägg in denna tråd på Hittekatter i Fokus. Hoppas du får hjälp. Bra att du kan mata och avmaska så länge och att det är sommar.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: