Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 3956 ggr
MissMaven
6/17/13, 9:00 PM

Timrå, upphittad en blåmaskad siameshona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kopierat från Facebook.

"UPPHITTAD: Ling är en Siameshona som senaste två veckorna hållit till runt Tirab på Svetsarvägen i Timrå. Märkligt nog är hon inte id-märkt. Hon är en snäll och trevlig tös som nu vill hem till sin ägare igen.

Är detta din katt, kontakta oss på info@sundsvallsdjurhem.se eller ring 070-5456917"

Någon måste sakna sin katt. Hon verkar vara väldigt social och trevlig. Stackars flickan. :(

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
[S*Cupcakes]
6/18/13, 8:35 AM
#1

Jag har redan gjort efterforskningar åt Sundsvalls Djurhem om blåa siameshonor födda i Sundsvall de senaste 10 åren.. det var tyvärr ett dött lopp. Om du känner någon, som sålt en blå siameshona uppåt Timrå - eller om du själv gjort det så ta kontakt med djurhemmet - det kan vara värt det. Den här honan HAR ju ett hem men har troligen rymt hemifrån..

[idaskoog]
6/18/13, 10:34 PM
#2

Märkligt att ingen saknar den…har ni kollat chip hos vet.?

[idaskoog]
6/18/13, 10:40 PM
#3

Jag har kollat igenom blocket och andra "borttappat-sidor". Var är hon nu? Har hon husrum just nu? Man kan ju kolla med veterinärerna i närheten om de har nyligen kastrerat en hona som liknar henne?

[S*Cupcakes]
6/19/13, 9:43 AM
#4

Ja hon bor just nu i jourhem. Hon har inget chip, troligen är hon född innan chip blev ett krav.

[S*Cupcakes]
6/19/13, 9:46 AM
#5

Vi har ett 10-tal veterinäkliniker här i trakten och jag har svårt att tro att de skulle minnas att de kastrerat just en specifik katt. Speciellt om katten är lite äldre… Sundsvallstrakten är inte direkt landsbygd med få förekommand raskatter.

Upp till toppen
Annons: