Annons:
Etikettomplacering
Läst 3107 ggr
cillaroten
6/14/13, 11:14 AM

Blyga siamestjejen "Guppi"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag lägger ut en liten tråd redan nu.

"Guppi" eller SE*Svarta änkans Inka,som hon heter är en SIA b21 flicka,som jag tyvärr sålde till fel hem. Jag köpte tillbaka henne rätt snabbt och hon har bott här hemma sedan sensommar/höst förra året.

Hon har tyvärr blivit lite osäker och blyg,men är en väldigt snäll och mjuk tjej. Den hon tycker mest om här hemma är faktiskt min 8-åriga son,han kan göra i princip vad som helst med henne.

Tanken har varit att låta henne bo kvar här hemma tills en kull bebisar föddes och förhoppningsvis låta henne flytta tillsammans med en unge,för att hon garanterat ska få en vän och ha med sig trygghet hemifrån.

Lyckligtvis så är hon totalt förälskad i sin syster Pippis barn,som nu är 5 veckor gamla och pysslar med dom dagarna i ända.

Guppi är kastrerad och ca 1,5 år gammal. För mer info får ni gärna höra av er.

Mvh/Cilla

Annons:
cillaroten
6/14/13, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

cillaroten
6/14/13, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

Carlitos
6/14/13, 12:01 PM
#3

❤️ Naw.. villken vacker tjej.. skönt att få komma hem igen ❤️

lynxlo
6/14/13, 2:57 PM
#4

Hon är så fin! Tack och lov att hon fått återhämta sig och mysa med de små, bästa medicinen skulle jag tro. Håller tummarna hårt för att hon nu hittar ett stabilt och kärleksfullt hem!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

cillaroten
6/14/13, 8:58 PM
#5

Tack!!

Ja,jag hoppas verkligen det! Men hon stannar tills det rätta hemmet dyker upp,vi har ingen brådska!!

Det är inte det att hon är rädd..men lite avvaktande. Ffa med nya människor. Hon kommer inte och kastar sig i knät,men sover alltid i sängen.

Det lustiga är att när sonen har haft kompisar hemma,så hänger hon efter och kollar nyfiket in vad dom gör,när t.om dom andra har tyckt att det blivit lite mycket 😉..tror att hon behöver tid bara.

[figgelina64]1
6/14/13, 9:05 PM
#6

Lilla hjärtat, hur hade hon det i förra hemmet…skönt att hon kunde komma tillbaka och få trygghet ❤️

Annons:
Zakira
6/15/13, 4:41 PM
#7

Jag tycker hon ser så himla himla go ut ❤️ Har jag tyckt hela tiden. Hoppas hon får ett toppenhem där hon kan trivas och må bra.

Basse 2004
6/17/13, 5:40 PM
#8

Hon är inte alls det blyg😃

MillaJ
6/20/13, 10:09 PM
#9

Vad önskar ni er för hem till henne?

cillaroten
6/21/13, 8:50 AM
#10

Basse- Nej,för dig är hon absolut inte blyg 🙂

#9 Hon önskar ett hem fullproppat med kärlek och tålamod.

Hon är som sagt inte "rädd"..hon är den enda som är framme och ska prata med damsugaren,hon älskar att leka med vippor,hon sover gärna i sängen. Man kan ta upp henne i knät och gosa med henne,men hon kommer väldigt sällan upp och lägger sig där själv. Allting har blivit bättre och bättre,men det tar tid…

Mina kontaktuppgifter står på min hemsida,som finns länkat på i min "profil".

Mvh/Cilla

cillaroten
6/21/13, 8:50 AM
#11

Kan ju förvisso lika gärna skriva dom här 🙂

cilla@zooab.se

0733-423862

cillaroten
8/20/13, 10:35 AM
#12

Hej!

Då jag har fått en del förfrågningar på Guppi av människor som sett denna tråd,tänkte jag bara skriva att Guppi har hittat sin familj. Jag tackar för era förfrågningar och fina ord.

Jag kan med enorm glädje meddela att Guppi har flyttat till en underbar barnfamilj tillsammans med en av "sina" bebisar ❤️ Dom ska nu dela sitt liv med en annan orientaltjej och jag hoppas av hela mitt hjärta att detta blir superbra!!!

Nebel
8/20/13, 10:53 AM
#13

Vad gott att ni funnit rätt familj till fina Guppi och bebisen, önskar dem all lycka i sitt nya hem!

Annons:
Zakira
8/20/13, 2:01 PM
#14

Vad härligt att hon fått ett eget hem. Hoppas att hon får det toppen!

[lucii]
8/21/13, 2:49 PM
#15

Oj vilken vacker tjej 🌺

Upp till toppen
Annons: