Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 2452 ggr
[lucii]
2013-05-29 09:43

Kattnamn?

Kan ni bomba mig med en massa flicknamn? Jag ska få döpa om lilltösen då jag inte var speciellt bekväm med hennes namn.

Annons:
Carlitos
2013-05-29 11:00
#1

Oj.. det är alltid lika svårt.., jag brukar ha lite namn som jag funderar och klurar på, men sen väntar tills jag fått hem katten då man lär känna dennes personlighet, egenheter  mm… Min katt Vilda blev ju inte kallad för Vilda utan en anledning 😉 

Du får några namn här som jag tycker är gulliga… Vera, Tekla, Nova, Bianca, Vilja… det är ju ganska vanliga namn men som jag gillar 🙂

Lejonhjarta
2013-05-29 13:37
#2

Våran katt Fisen har inte heller ett planerat namn 😂så känn dig för hur det verkar… Lite som med barn ibland. Man planerar vad dom skall heta å så föds dom och det är heeelt fel. Lycka till! Så spännande med en ny liten familjemedlem.

[lucii]
2013-05-29 14:00
#3

Vi kom på namnet Ophelia idag. 

För några år sen sa jag att jag ville att någon speciell katt skulle heta så. Denna hona kommer bli speciell eftersom hon blir min första egna siames och avelshona. 

Valet av namn var därför inte så svårt när min sambo påminde mig om detta. Tur att någon i "familjen" har minne 😃

Upp till toppen
Annons: