Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 1286 ggr
[lucii]
5/18/13, 4:21 PM

Köpa katt utomlands?

Ni som har köpt Siames från utlandet kan ni berätta lite vad man ska tänka på? Jag är mest bara nyfiken. 

Jag tycker det är så svårt att hitta den katt jag söker. Jag har hört lite om att köpa katt utomlands att man kanske inte "får" exakt den katt man trott mm. Det blir lite väl dyrt om man ska kolla först och uppfödaren inte bor Centralt. 

Personligen vill jag veta vad jag "får" eftersom jag inte har något bankkonto med 40 miljoner undanstoppade, ja ni förstår nog vad jag menar? 😉

Annons:
kalindas
5/18/13, 5:53 PM
#1

Nja. Man kan ju aldrig "veta vad man får" oavsett om man köper katten utomlands eller i Sverige. Saker kan alltid hända med katten, så även om du gått igenom hela stamtavla, köpt av ärliga och seriösa uppfödare. Så är det inte en garanti på att katten håller sig sund och frisk och lever i 16 år.

Fast det hade ju inte varit fel om det var så. 🙂

/Elisa

[lucii]
5/18/13, 7:35 PM
#2

Ja det är klart. 🙂 Men hittar man inte den katt man söker på nära håll är det värt att kolla utomlands då? Inte för att jag har bråttom men ifall den där katten jag söker dyker upp på annat håll vill jag vara lite öppen för import. (tror jag det heter?) Sen ska man väl inte leta i all evighet efter sin drömkatt.

kalindas
5/18/13, 9:09 PM
#3

Har inte importerat själv. Men om jag hittade min drömkatt utomlands och hade pengarna. Så hade jag inte tvekat. 🙂

/Elisa

[lucii]
5/18/13, 9:13 PM
#4

Ja det är väl inte jättebilligt att importera antar jag 😉

kalindas
5/18/13, 9:19 PM
#5

#4
Nej, inte speciellt billigt. Hur mycket vet jag inte.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: