Annons:
Etikettkattprat
Läst 1732 ggr
Valyria
5/12/13, 8:45 AM

Tyg till burskynke

Halloj! Ska få hem en Oriental och har börjat småkika på burskynken till utställning. Men vilket tyg är det bäst att använda?
Vad är det lättaste att använda och hålla efter.

MvH Catrin M

Annons:
[figgelina64]1
5/12/13, 10:04 AM
#1

Jag är lite lat och praktisk av mig när det gäller att sy och stryka så jag har köpt tyg hos Jysk för en billig penning flera meter på samma rulle…krossat sammet tror jag det heter och finns i alla tänkbara färger.

Stryker kanalen med strykband, ibland fårg jag stryka till det om det lossnar, men blir aldrig skrynkligt och du behöver aldrig stryka efter tvätt…eller vika fint i väskan efter utställningen🤪

Nemosos
5/12/13, 11:29 AM
#2

#1, ja det tyget är bra och billigt :) och blir inte skrynkligt :)

GunillaSverkersson
5/12/13, 3:09 PM
#3

Jag föredrar bomull eller annst naturmaterial. Jag har upplevt att kattens päls blir elektrisk av syntetiskt tyg. Det drabbar kanske främst de långhåriga. Har köpt billiga överkast på ikea eller andvänd gamla gardiner. Då slipper man sy vissa fållar.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[figgelina64]1
5/12/13, 3:46 PM
#4

#3, ja vissa tyg är bättre än andra, men mina långhår har inte blivit statiska av "sammetstyget" så det har fungerat bra😉

amandahurtigh
5/13/13, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Om du gillar att sy och att stryka så kan jag rekommendera bomullstyg. Jag valde det tyget för utseendet, och står ut med att det måste strykas ;) Men fint vart det i alla fall :)

Lite dålig bild men såhär ser mitt ut :)

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Valyria
5/13/13, 7:20 PM
#6

Tack för att ni delar med er :-D
Ska kika igenom det ni rekommenderat.

#5 Gillar kanske är att ta i, men om det blir snyggt så är det ju värt att ta ett tyg som kräver strykning:-D Min mor kommer sy då jag inte vågar mig på en symaskin, haha. Var allt för länge sedan.

Kul att du lade in en bild, det ger lite mer intryck om hur det ser ut om man använder bomullstyg.
Jätte snyggt!

Annons:
amandahurtigh
5/13/13, 8:33 PM
#7

Strykningen går fort men måste göras efter att ha legat vikta. Tack, jag är väldigt nöjd eftersom detta är det andra skynket jag sytt någonsin. Sen är ju färger och så en smaksak men det finns ju massa fina mönstrade bomullstyger!! :)

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Spotless
5/13/13, 9:17 PM
#8

Vad du än beslutar dig för så välj ett tyg som tål tvätt i 60 grader.

Upp till toppen
Annons: