Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 3172 ggr
Mezzoluces
5/9/13, 9:18 PM

I´m in love!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..och min kärlek är en chokladmaskad Peterbaldkille vid namn Solomon 😍

NEJ, jag ska inte sluta med långhårsuppfödningen, men jag har länge gått och suktat efter en Peterbald och nu har jag hittat min drömkille i Vitryssland! Jag ska bara ha min persika att gosa med och för utställning. Kanske låna ut honom till en dansk uppfödare innan han kastreras.

Går allt enligt planerna så kommer han hit i Juli, han är nu 8 v.

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Annons:
Mezzoluces
5/9/13, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ingen kan väl motstå den här skrynkliga rumpan? 💋

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Lejdet
5/9/13, 9:21 PM
#2

Haha, nu hade Malin använt min dator igen och glömt logga ut sig! Det är JAG som har tingat denna lilla klimp!

Lejdet
5/9/13, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här kan man också sitta 🤪

Lejdet
5/9/13, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

😍

Lejdet
5/9/13, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

När maten är slut får man gnaga på kartongen…

Lejdet
5/9/13, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

❤️

Annons:
kalindas
5/9/13, 9:26 PM
#7

Grattis till sötnosen! 😍

/Elisa

Lejdet
5/9/13, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Rysk tv verkar riktigt spännande….

embla2
5/9/13, 9:35 PM
#9

Men åh va söt. Nu får du börja sy kläder till klimpen så han ej fryser till hösten😉Grattis

Lejdet
5/9/13, 9:38 PM
#10

ja önskar att jag kunde sticka ;-)

Mezzoluces
5/9/13, 9:45 PM
#11

Ha ha ha jag garvar ihjäl mig!!!! Sorry, ska bli bättre på att logga ut från din dator…. :-D :-D :-D

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

jillan
5/9/13, 10:23 PM
#12

Åh, vad sööööt❤️ Grattis!!

[Melanie75]
5/9/13, 10:24 PM
#13

Ha ha ni är bra tokiga ni två:) Fin kisse:)

Annons:
Missannas
5/9/13, 10:25 PM
#14

Grattis! Han ser jättefin ut! 😍

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejdet
5/9/13, 10:32 PM
#15

#13 Tokiga kattkärringar finns det ju gott om ;-) Tack!

#14 Båda föräldrarna är World Champions så vi får hoppas att han utvecklas bra ;-)

carinbrack
5/9/13, 11:40 PM
#16

Åh, vilken … Speciell kille. Första gången jag såg en peterbald tyckte jag att den var ful som stryk men nu börjar jag glida. Var i vitryssland? Ska du åka dit och hämta honom? Vitryssland är ett mycket fascinerande land, se till att skaffa visum i god tid bara.

Lejdet
5/10/13, 12:01 AM
#17

I Minsk finns han. Ok ska se till att ordna alla papper, mycket att ta reda på när det inte är ett eu-land!

MissMaven
5/10/13, 12:03 AM
#18

😍 Han är jättesöt! Och vilka roliga bilder! 🙂

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ElinaPersson
5/10/13, 1:26 AM
#19

Gud så fin han var! 😍

Får jag fråga, vad är skillnaden mellan en sphynx och en peterbald?

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Nebel
5/10/13, 2:33 AM
#20

Men vilken fantastiskt charmig kille! Och vilka otroliga och uttrycksfulla bilder! Ofattbart att det lilla livet är lika fin runtom-ÄLSKAR den rynkiga lilla rompen 😻

Annons:
Nemosos
5/10/13, 10:26 AM
#21

O herregud så underbar! ❤️ Lyckliga du!

Jag det är ngt speciellt med små skrynklingar. Jag har också slängt ett öga åt sånnadär… Men det dröjer nog 🙂

[S*Cupcakes]
5/10/13, 10:35 AM
#22

Skitkul!!! Grattis! Det absolut bästa med rasen är inte det fantastiska utseendet, utan hur de är som personligheter, helt underbara och galna. Nu får du en katt som SKA sova i ansiktet varje natt och som hoppar upp på axeln när du minst anar det 😃

#19 Skillnaden är både typmässig och rent krasst, också genetisk. Peterbald kommer från ett dominant anlag som kan ge flera olika pälstyper, brush, flock och gummy. Den här killen ser ut att bli gummy-naken, alltså riktigt naken. Sphynxars nakenhet är recessiv, alltså måste båda föräldrarna vara nakna eller bära nakengenen för att bebisarna ska bli nakna.
Typmässigt ska en PEB vara som vilken annan kat. IV katt - det är bara det att man inte separerar maskade katter från fullfärgade. Det är alltså, basically, en naken siames/oriental!

Siameshona
5/10/13, 11:26 AM
#23

3# nämen så retfull😃vilken liten skrynklig sötnos

Lejdet
5/10/13, 11:44 AM
#24

Tack alla! Jag hoppas nu att allt ska gå bra att få hit honom. Uppfödaren har aldrig exporterat någon förr och språkförbistringen är total. .. hon har dock vänner som exporterat katter till bla Tyskland som hon ska be om hjälp. Jag flyger till Minsk och hämtar honom. Vägrar cargo. #22 han är flock, inte gummy

[S*Cupcakes]
5/10/13, 12:04 PM
#25

#24 Svårt att se när han är maskad och på bild, han såg så väldigt cleant rynkig ut :)

Lejdet
5/10/13, 12:35 PM
#26

# 25 Är din flock?

Lejdet
5/10/13, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Här är en bild där man kan se att han har lite fjun i motljus

Annons:
[S*Cupcakes]
5/10/13, 1:19 PM
#28

#26 Ja min är flock :) Då ska de ha 2mm päls över hela kroppen. Jag tror du kan ha sån tur att han blir gummy - de kan faktiskt tappa de där fjunen han har, han ser ut att ha mkt mindre "ludd" än min. Speciellt när han har bara luddfjun över ryggen sådär! Skitsvårt att säga, man måste nästan klappa på dem för att få känslan av vilken hårlängd de har. Han går ju ställa så länge han är gummy/flock iaf, och brush är han inte :) Men sen verkar det finnas olika slags flock också, vi vet helt enkelt inte så mkt. Det är väl samma om man jämför med korthår, vissa har lite längre päls, andra kortare. Du får se när du får honom i händerna helt enkelt :)

Lejdet
5/10/13, 1:23 PM
#29

#28 ja han är ju bara 8 veckor, men uppfödaren hävdar att han är flock. Jag har mycket att läsa på nu om dem, EMS-koden tex?

Han ställs ut i Minsk i juni så de ska bli spännande att se hur det går då.

[S*Cupcakes]
5/10/13, 1:48 PM
#30

#29 PEB ändrar päls från dag till dag, han kan ju vara flock men med lite päls :)

EMS-koden blir som vanligt, fast du lägger till 33 för de maskade, alltså blir han PEB b 33
Sen vilken grupp han tävlar i.. det har jag ingen aning om! jag vet knappt vilken jag ställer min egen i ;)

Lejdet
5/10/13, 1:54 PM
#31

är det inte en siffra för hårlaget också?

[S*Cupcakes]
5/10/13, 2:15 PM
#32

#31 Nope, du kan bara ställa ut flock och gummy med certifikat rätt. Och blir de pälsade reggas de som XSH/PEB EMS-kod.

carinbrack
5/10/13, 5:52 PM
#33

visumtips: se till att ha visum INNAN du åker. Sverige har ingen vitrysk ambassad längre så du får söka i Norge eller Finland (Danmark har inte heller nån). Man kan skicka pass plus ifylld visumansökan och ev intyg och inbjudningar i ett rekommenderat brev så du behöver inte åka till ambassaden. Det tar dubbelt så lång tid om du är svensk (det är ju lite ansträngda relationer) så se till att ha gott om tid! Ambassaden tar sex arbetsdagar på sig och posten kan ta en vecka, enkel riktning. En månad skulle jag se till att ha på mig.

Jag fick söka visum på flygplatsen och det gick, men det var på håret. Många kommer inte in trots att alla papper är i ordning.

oscarsine
5/10/13, 10:15 PM
#34

Grattis med nydelig Peterbald gutt❤️ Er så gøy at flere får opp øyene for denne fantastiske rasen😃 Og sånn som Jenny beskriver dem, er de, og aldeles fantastiske❤️

Ser litt velour ut for meg, men han blir nok flock etterhvert:-) Min Estelle var født nesten naken, men akkurat nå er hun nesten light brush:-)) Jeg tror det er hennes hormoner som styrer nå, men samtidig er det moro å se hvordan de forandrer pelsen. Min Felarof så nok litt sånn ut som din da han var liten, og han er flock idag.

Hehehehe må le av den sittestillingen😃 Felarof har også mange morsomme sittestillinger:-)

Annons:
Lejdet
5/10/13, 10:58 PM
#35

#33 jag har läst på nu om visumregler etc och det verkar verkligen inte lätt att åka dit….

Lejdet
5/10/13, 11:00 PM
#36

Ska nog kolla cargo i alla fall?

Ellensmatte
5/10/13, 11:40 PM
#37

Åh så söt har är, tänk att det kan vara sött med rynkor :) Är inte Beterbalden som sphynxen i huden? Hörde av en uppfödare att huden blir klibbig och att hennes vta kuddar blev missfärgade av kattens hud. Stämmer det?

MijmuPix
5/11/13, 12:05 PM
#38

Vilken alldeles underbar liten marsipangris!

siamlove
5/11/13, 1:59 PM
#39

Ja,det måste vara betre med litt dun och stryka och gosa🤗.Gummi tiltalar inte så mycket.Men gud vad avundsjuk jag blev🤢.Hadde jag vetat om denna ras føre så hadde jag nog hatt två Peterbald istellet😞.Tænk vad hærligt att slippa allt hår omkring👍

Zakira
5/12/13, 8:48 AM
#40

Åh!! helt bedårande!!!! Grattis! 😍

Fairy84
5/12/13, 3:15 PM
#41

Jag vill med ha en naken eller fjunig liten skrutt…😃

Min sambo säger nej…det räcker med 3 siameser😕

Annons:
cillaroten
5/12/13, 3:31 PM
#42

Grattis! Vilken söt liten skrynkel-bebis 🙂

yve2
5/12/13, 3:36 PM
#43

Grattis till den sötnosen! 😍
Jag vill oxå ha en liten nakenfis men gubben tycker att ska man ha katter så ska de ha päls!

It's a cat's world… adjust! :)

Basse 2004
5/12/13, 8:49 PM
#44

Vilka fina bilder🥳

siamlove
5/13/13, 10:14 AM
#45

Jag gissar att han er velour😃

Lejdet
5/13/13, 9:39 PM
#46

Tack för alla grattis!

Jag har haft ett videosamtal nyss och fått se honom live :-)

Det löser sig med transporten, de kommer hit och lämnar honom, det är lättare för dem att få visum hit och jag betalar gärna resan för att slippa krångla själv!

Vi siktar på att jag får hit honom i mitten av Juli och det passar ju utmärkt för då har jag flyttat också.

Lejdet
5/13/13, 9:46 PM
#47

#37 Jag pratade med uppfödaren om det där med oljan som Sphynx utsöndrar. Enligt henne är inte Peterbald alls lika flottiga i huden, vet ej varför.

Garmabias
5/13/13, 10:27 PM
#48

Alldeles underbar❤️ Lyckost där!

Annons:
ElinaPersson
5/14/13, 1:54 AM
#49

#46 Kan du inte passa på att be dom ta med ett snyggt maskat syskon åt mig också? 😃😉

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Lejonhjarta
5/14/13, 2:17 AM
#50

Men vill ha åxå ju!!! Sicken liten going.❤️Å den skrynkelrumpan e ju bara så pussvänlig…😘

Lejdet
5/14/13, 6:49 AM
#51

#49 ja som du kanske förstår så är ju alla fem tingade redan, men de kommer att få nya spännande kullar i höst

[S*Cupcakes]
5/14/13, 9:14 AM
#52

Det om oljan kan jag bara hålla med om! Min tjej blir inte skitig däremot luktar hon omvartannat lite häst och ibland popcorn 💋

Mezzoluces
5/14/13, 7:54 PM
#53

#52 ha ha ha :)

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Lejdet
5/14/13, 8:04 PM
#54

#52 Då kommer han att bli både ihjälpussad OCH uppäten stackaren för jag gillar popcorn 😃

Lejonhjarta
5/14/13, 8:09 PM
#55

#52 Låter inte som något problem m dom lukterna. 😃

Annons:
Midou
5/14/13, 9:41 PM
#56

Det var något av det sötaste och charmigaste jag sett :) Näe..du har helt rätt, inte kan man motstå den där ljuvliga skrynkliga lilla rumpan❤️

Upp till toppen
Annons: