Annons:
Etikettkattprat
Läst 773 ggr
embla2
5/9/13, 2:35 PM

Flyttat hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För drygt 1mån sedan sålde jag S*Trollmyrens Miel "Lilla My till en tjej i Malmö. Hon hade redan en siames men hon var rädd att honan var för domenant. Så hon fick ha My på prov som jag i vanliga fall ej vill göra. Hon ringde efter 2v och berättade att hennes siames var svartsjuk o elak så hon testade fellyway. Men hon tyckte så synd om My som blev utjagad ur sovrummet som fick sitta utanför och gråta. Slogs gjorde dom några gånger oxå. Trodde det kunde vara att allt var nytt för siamesen. My var kelen mot sina människor men var alltid på sin vakt så den andra honan ej kom. Så med gråten i halsen ringer hon och säger att det ej funkar. Rädd att My skulle ta skada så vi bestämde att hon skulle få komma hem. Hon gjorde verkligen allt för My då hon va störtkär i henne. Så härom dagen hämtade jag henne i Karlshamn. Mamman lämnade henne där och hon sa att dom va mycket ledsna att det ej funkade. Mamman hade gärna tagit My men hon hade redan två katter hemma. Så tyvärr så slutar inte alla katt försäljningar lyckligt.. Så nu är hon lycklig av att vara hemma igen.

Annons:
lynxlo
5/9/13, 3:15 PM
#1

Nej så tråkigt! Hon är otroligt fin Lilla My, hoppas hon får lite lugn och ro nu.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

grandma
5/9/13, 3:41 PM
#2

Puttan då, så fin hon är.❤️ Jobbigt att det inte fungerade.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

embla2
5/9/13, 4:00 PM
#3

Ja det var synd. Då jag även kastrerat henne😕 Lite synd. Hon får skrota som en sällskaps katt nu.

kalindas
5/9/13, 4:13 PM
#4

Vacker tjej! ❤️
Tråkigt det inte fungerade i nya hemmet. Vissa gånger klickar det helt enkelt inte bara. Har ju Smilla och Skatan här med liknade problem. Smilla har aldrig accepterat Skatan, trots hon bara var 12v när hon flyttade hit.

/Elisa

embla2
5/9/13, 4:37 PM
#5

#4. Tack My är min ögonsten så det gör inget att hon kom tillbaka. Hoppas det löser sig för dig. Jobbigt om dom ryker ihop o bråkar😭

kalindas
5/9/13, 4:48 PM
#6

#5
Mina två damer rycker inte ihop. De kan t.o.m. ligga ihop i hög med en katt mellan sig. Ibland kan den ena jaga den andra. Men det är oftast sura blickar.

/Elisa

Annons:
embla2
5/9/13, 4:57 PM
#7

#6. Oki missuppfattade dig men jobbigt ändå🤪

grandma
5/9/13, 5:34 PM
#8

Nu måste jag fråga en sak. Är det vanligt att siameser/orientaler inte gillar varann?

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

kalindas
5/9/13, 6:08 PM
#9

#8
Det kan hända eftersom de är så revirkänsliga och precis som människor så kan man ju inte älska alla.

Men mest av allt är de utpräglade rasister. Det är inte ovanligt att de mobbar ut andra katter i hushållet som inte är av samma ras.

Har man en SIA/OSH så brukar det sällan vara problem. Men fler än en så är chansen stor att de ger sig på övriga katter.

Nu blev det lite OT, i denna tråden. 😮

/Elisa

Nebel
5/10/13, 1:03 AM
#10

Vad synd att det inte fungerade! Skönt för fina Lilla My att kunna få slappna av igen och kela loss utan stress 😺

Upp till toppen
Annons: