Annons:
Etikettkattprat
Läst 3393 ggr
kalindas
5/6/13, 5:16 PM

Är påskliljor giftiga?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan meddela att fröken Smilla verkar må som vanlig och är sig envetna och egensinniga jag. Hon har även ätit torrfoder och pälsen glänser! Glad
Är fortfarande ganska säker att det är något krux med njurar pga att hon dricker väldigt mycket. 
Men viktigast för mig är att hon mår bra just nu!.

Till frågan…

Är Påskliljor giftiga?
Smilla anser det inte som ses på bilden. Men jag lät henne inte tugga då jag inte vet hur det ligger till. Hon behöver ju inte bli sjuk i förgiftning när hon blivit bättre. 😐

Kan jag låta henne fortsätta tugga på dem?

/Elisa

Annons:
kalindas
5/6/13, 5:25 PM
#1

Fick svar på frågan. 🙂
http://www.fraga-veterinaren.se/paskliljeforgiftning-hos-katt-hund/

Tur att jag stoppade tuggandet! Blir att köpa en ampellilja istället.

/Elisa

Nebel
5/6/13, 6:04 PM
#2

Underbart att hon "blivit sig själv" igen 💛💙💜💚!

kalindas
5/6/13, 6:06 PM
#3

Jo jag är glad! Får hoppas det varar. 🙂

/Elisa

Nebel
5/6/13, 6:19 PM
#4

Tänker som du; att det viktiga är att hon mår bra här & nu! Livskvalitet! Sen får du väl se om drickandet består, om det finns behov av prover/undersökningar framöver. Men nu, bara njut med/av din härliga Smilla 💛🌾💛;)!

Ellensmatte
5/6/13, 9:42 PM
#5

Fina Smilla!

[lucii]
5/7/13, 8:36 AM
#6

Fina Smilla! Och vilket ansikte dessutom 😍

Annons:
[S*Cupcakes]
5/8/13, 10:07 AM
#7

Alla lökväxter är giftiga för katt.

grandma
5/8/13, 4:12 PM
#8

#7 Tulpaner också? JAg vet att själva löken är giftig men trodde inte tulpanerna var det.😕 Ä

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

[figgelina64]1
5/9/13, 11:16 AM
#9

Jag har amplar i mitt köksfönster i vilka jag sätter påsklijorna och till jul, julstjärnor och dit upp når inte katterna och det blir både påskigt och juligt i fönstret😃

Lillatassen
5/9/13, 8:50 PM
#10

Uschaa, vågar knappt ha blommor hemma alls. Orkidéer och taggiga kaktusar verkar inte locka våra katter, så det är de enda blommorna vi har inomhus, (ja förutom plastblommor) :)

[figgelina64]1
5/9/13, 9:09 PM
#11

#10, min hane Q fick tag i en kaktus som läckte växtsaft och blev rejält förgiftad och hög blev ilfart till Skara djursjukhus där dem fick ge dropp för att få ut giftet och han låg inne ngr dygn, han klarade sig mirakulöst genom detta, men jag har inga kaktusar hemma mer😐

[S*Cupcakes]
5/10/13, 10:36 AM
#12

jag har bara orkidéer för det finns inga giftiga orkidéer och katterna är inte så måna om att tugga på dem. bara bita av knoppar…

Upp till toppen
Annons: