Annons:
Etikettkattprat
Läst 1107 ggr
Buwenas
5/5/13, 4:22 PM

Hej, skulle vilja be er kolla på mina katter :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa två katter kommer från dåliga förhållanden. Den ena i det samhälle jag bor i, därför har jag fått information av ägaren till hanen som användes. Och hanens far va tydligen siames.

Den andra katten har jag bara själva kroppen och huvudet att gå på. Men jag skulle vilja fråga er lite om ni tror att det möjligtvis kan vara sant att katt på bild nr 1 har siames bakom sig (det fick jag höra innan honan ens födde då jag känner hanens ägare)

Och sen vill jag även fråga då om katt nr 2, dock inte just siames behöver det vara, alla långnosar kan vara "skyldiga" 😎

Något som känns lite extra roligt är att båda är väldigt pratglada. De gillar att ligga nära och kryper gärna under täcket.

När Bebis(kattnr2) va yngre så låg de ihoprullade i en hög, men tyvärr när vi fick avliva den svarta hanens bästa vän så har han sedan dess inte sovit ihop med någon annan katt förutom få stunder med den andra hanen som även fanns med när Smirnoff levde. Jag vet att de inte är människor, jag vet att de inte tänker så. Men det är ren fakta att när Smirnoff levde så bodde hon och Bebis i princip på varandra. De åt, sov och nästan gick på lådan tillsammans. När jag fick ta det hemska beslutet att avliva henne bara 7månader gammal så har Bebis enbart sovit själv eller ytterst korta stunder med Tass.

Diva (katt nr1) har gillat att gosat ihop sig och hon och Nässla var väldigt nära varandra och även Tass.

Bebis möter oss vid dörren, följer efter när vi ska ut och är jätte social. Ska "stångas" och är nästan mer som en hund än katt.

Detta är inte på något sätt att jag vill kunna säga att "mina katter är si och så" De är bondkatter, varken mer eller mindre. Däremot blir jag nyfiken och vill då fråga er andra.

Diva, "katt nr1"  Hon föddes vit och vart sakta men säkert mer tecknad.

När det är den andra katten (Bebis)som är på bilderna så ser ni det ;-) Jag säger till när det är sista bilden totalt

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Annons:
Buwenas
5/5/13, 4:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite äldre…

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Buwenas
5/5/13, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hon är till höger

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Buwenas
5/5/13, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

närbild på bara henne. Inte så snygg bild men man ser hennes underbara ögon och teckning.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Buwenas
5/5/13, 4:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och här kommer Bebis, bilderna visar inte riktigt så bra som jag skulle vilja. Han har ganska stora ögon och mycket längre nos än de andra. Men jag har ingen bild när han är bredvid de andra katterna tyvärr. De flesta bilder ligger hemma i kameran.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Buwenas
5/5/13, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har i princip jämt svansen stolt upp, även om han är ute med hundarna och oss nästan mitt i natten 🙂 Vi kallar det för "Järnsvansen". Han kan komma med svansen och en filt hänger ner och svansen "fastnar" då river han ner filten med svansen. Aldrig att han skulle vika ner sin svans istället. Tyvärr är bilden så dålig att man inte ens ser svansen om man inte vet, jag knäppte ju bilden så jag kan ju tänka tillbaka och ser den då

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Buwenas
5/5/13, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

(sista bilden)
Och han kan sova vart som helst så länge det är i samma rum som oss andra. Om ni ser på denna bild så ligger hans öron lite åt "sidan" så ligger de jämt även när han är vaken. Inte mycket men mer än de andra. Någon vi brukat skratta åt och säga att han försöker få lika öron som hundarna (hängande) eftersom han är "som en hund" 🙂

Han finns även med i detta klipp, ni kan scrolla tills 2 minuter, före det är det bara lite snabbklipp när jag tränar mina hundar.

http://www.youtube.com/watch?v=XDUmlNwVQsg

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Annons:
kalindas
5/5/13, 4:39 PM
#7

Vackra katter. ❤️

Tyvärr är det svårt att säga om det är Siames eller annan maskad katt bakom dem. Det kan vara siames, birma eller någon annan maskad ras bakom. Det är omöjligt att veta vilket.
Ev. kan föräldrarna vara släkt. För det måste finnas i båda föräldrarnas gener för att det ska bli maskade ungar.
Maskningen på katt kan ligga kvar i många generationer innan det plötsligt dyker upp i en kull om båda föräldrarna bär på det.

/Elisa

flis
5/5/13, 9:33 PM
#8

Jag har ingen aning om det kan finnas en raskatt i släktledet men kissarna är väldigt söta. 💋

Buwenas
5/5/13, 9:45 PM
#9

Ja mina kissar må vara vanliga bondkatter men de är fina, söta och otroligt duktiga på att fånga mitt hjärta om och om igen 😍

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Upp till toppen
Annons: