Annons:
Etikettkattprat
Läst 928 ggr
Ellensmatte
2013-05-03 19:12

Liten har blivit stor, Selma har börjat löpa!

Hur länge brukar det hålla i sig? Jag har bokat tid för kastering, tyvärr hat veterinären som gör det med titthål semester och har tid först den 22/5. Jag har sovit dåligt i flera dagar och är helt slut. Stackars Selma kuttrar som en duva och jag tycker synd om oss båda.

Annons:
lynxlo
2013-05-03 22:36
#1

Hej! Vår Sussi började också jättetidigt. "skoven" höll i sig i några dagar, 4 -5, och återkom ungefär var tredje vecka.🤦‍♂️Var bor du någonstans? Det finns en jätteduktig veterinär i Halland som är fena på titthålskastrering, om du vill kan jag skicka dig uppgifter.  Hur gammal är Ellen? Jag blev själv helt förskräckt över att Sussi började när hon fortfarande var unge, och vilken pärs det verkade vara för henne sedan, stackars liten. Hoppas nu ni får sova lite i natt!🌛

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-05-03 22:37
#2

Förlåt jag menade Selma, inte Ellen (hon har satt sig på hjärnan den fina månadsdamen..)

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Ellensmatte
2013-05-04 12:23
#3

Jag bor i Barsebäck i Skåne. Det verkar ha lugnat ner sig nu och både jag och Selma har sovit gott. Tack för tipset om veterinären, jag tror vi fixar att vänta på vår tid. Johan Glimåker heter veterinären som är i Helsingborg vissa dagar och gör titthål. Vi gick till honom med vår andra katt Ellen. Så smidigt att de slipper ha krage :-)

Ellensmatte
2013-05-04 12:29
#4

Selma är ett halvår fast siameser och orientaler brukar tydligen börja löpa tidigare än andra raser.

KarEli
2013-05-04 21:49
#5

Vi har precis samma situation här hemma med en liten tjej som låter som en liten duva. Stackarn, det verkar jättejobbigt för henne och hennes kastrerade bror är högst förvirrad över situationen också! Hon är i och för sig lite äldre men jag har skjutit upp att kastrera henne eftersom jag tycker hon är så liten och tänkte hon skulle växa till sig lite. Måste vara vårens ankomst som satt igång det! Måste erkänna att det tog ett tag innan jag fattade vad som var på gång när det där ljudet satte igång men efter att ha lyssnat på det en natt gick jag snabbt från att tänka att ingen skall få skära i min lila plutt till att boka tid (också hos Glimåker). Vi hade lite tur, vi fick tid på måndag redan. Hoppas situationen hos er håller sig lugn och du och Selma får fortsätta sova tills ni har er tid!

Ellensmatte
2013-05-04 23:42
#6

Man tycker så synd om dem. Selma är lugnare idag så det löser sig nog. När ringde du och bokade tid och bor du i Skåne eller i Göteborg?

Annons:
KarEli
2013-05-05 00:38
#7

Jag ringde i fredags men jag bor i Göteborg så det är nog lite lättare att få tid hos honom här. Fick gå och förklara situationen för grannarna innan men de bara skrattade som tur var :-)

Upp till toppen
Annons: