Annons:
Etikettkattprat
Läst 3303 ggr
Lejdet
2013-05-03 16:16

Klösmöbler/träd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns säkert redan några trådar om ämnet, men orkar inte leta;-)

Jag har investerat i två nya klösmöbler, en Kattens no 1 Rialto och en Nobbys hörnklösmöbel.

Har också beställt en Kattens no 1 Palads till flytten till nya huset.

Nu till frågan, har snabbt insett att Kattens no1 är outstanding när det gäller stabilitet och kvalitet, men hur är Nobby som ju också är ett känt märke? Mina katter föredrar för närvarande Nobby, men det kan ju bero på var jag har ställt den också?

Jag har tröttnat på dessa billiga klösmöbler som jag som uppfödare måste byta ut varje år då de är en spillra av sitt forna jag efter några månader…

på första bilden Nobby

Annons:
Lejdet
2013-05-03 16:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kattens No1

Lejdet
2013-05-03 16:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

och den här är på ingång;-)

[lisme]
2013-05-03 22:42
#3

Jeg har ikke kjennskap til Nobby, men ser at det likner på stativer fra Trixie. Kvaliteten på Trixie var veldig bra da vi startet med katt, men det har endret seg veldig! Vi har hatt Kattens No.1 og kvaliteten er bra, men etter å ha hatt både Giardia og TF i huset finnes det kun en type stativer her for ettertiden og det er stativer der tekstilene kan vaskes på minst 60 grader.

grandma
2013-05-03 23:37
#4

Vilka fina, och den första ser ju helmysig ut.🙂

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

[idaskoog]
2013-05-04 00:48
#5

Nobby är jättebra! Jag har aldrig haft något annat märke i och för sig men dessa är verkligen skitbra!

Spotless
2013-05-04 01:45
#6

Katterna och jag älskar Kattens no1. Vi har ett Palads. Det är helt outstanding. Jag har ett gammalt Nobby också, från 2008. Det har hållit väldigt bra, pelarna på mitt är klädda helt och hållet med sisalrep och inte som på ditt i ditt första inlägg. Det skulle aldrig funka här med delvis tygklädda pelare, katterna skulle dra sönder det på nolltid.

Annons:
Lejdet
2013-05-05 17:10
#7

#6 ja det är inte helt optimalt tycker jag att de har plysch på en bit av pelarna. Förstår inte riktigt varför?

aloizias
2013-05-16 00:12
#8

Klösträd från kattens no 1 är bäst, mina katter har detta klösträd. http://www.kattkompaniet.nu/kattens-no-1-goliath-p-732-c-237.aspx

[S*Cupcakes]
2013-05-16 10:04
#9

Jag har också Kattens no1 Palads, har haft det i 3 år och det är fortfarande fräscht och snyggt. Det absolut bästa är att man kan specialbeställa reservdelar till det och bara byta ut de delar som blir klösta på som mest.

Upp till toppen
Annons: