Allmänt kattprat

Klösmöbler/träd

2013-05-03 16:16 #0 av: Lejdet

Det finns säkert redan några trådar om ämnet, men orkar inte leta;-)

Jag har investerat i två nya klösmöbler, en Kattens no 1 Rialto och en Nobbys hörnklösmöbel.

Har också beställt en Kattens no 1 Palads till flytten till nya huset.

Nu till frågan, har snabbt insett att Kattens no1 är outstanding när det gäller stabilitet och kvalitet, men hur är Nobby som ju också är ett känt märke? Mina katter föredrar för närvarande Nobby, men det kan ju bero på var jag har ställt den också?

Jag har tröttnat på dessa billiga klösmöbler som jag som uppfödare måste byta ut varje år då de är en spillra av sitt forna jag efter några månader...

på första bilden Nobby

Anmäl
2013-05-03 16:18 #1 av: Lejdet

Kattens No1

Anmäl
2013-05-03 16:19 #2 av: Lejdet

och den här är på ingång;-)

Anmäl
2013-05-03 22:42 #3 av: [lisme]

Jeg har ikke kjennskap til Nobby, men ser at det likner på stativer fra Trixie. Kvaliteten på Trixie var veldig bra da vi startet med katt, men det har endret seg veldig! Vi har hatt Kattens No.1 og kvaliteten er bra, men etter å ha hatt både Giardia og TF i huset finnes det kun en type stativer her for ettertiden og det er stativer der tekstilene kan vaskes på minst 60 grader. 

Anmäl
2013-05-03 23:37 #4 av: grandma

Vilka fina, och den första ser ju helmysig ut.Glad

Anmäl
2013-05-04 00:48 #5 av: [idaskoog]

Nobby är jättebra! Jag har aldrig haft något annat märke i och för sig men dessa är verkligen skitbra!

Anmäl
2013-05-04 01:45 #6 av: Spotless

Katterna och jag älskar Kattens no1. Vi har ett Palads. Det är helt outstanding. Jag har ett gammalt Nobby också, från 2008. Det har hållit väldigt bra, pelarna på mitt är klädda helt och hållet med sisalrep och inte som på ditt i ditt första inlägg. Det skulle aldrig funka här med delvis tygklädda pelare, katterna skulle dra sönder det på nolltid.

Anmäl
2013-05-05 17:10 #7 av: Lejdet

#6 ja det är inte helt optimalt tycker jag att de har plysch på en bit av pelarna. Förstår inte riktigt varför?

Anmäl
2013-05-16 00:12 #8 av: aloizias

Klösträd från kattens no 1 är bäst, mina katter har detta klösträd. http://www.kattkompaniet.nu/kattens-no-1-goliath-p-732-c-237.aspx

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.