Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2259 ggr
brittis1,5
4/29/13, 4:26 AM

Vill para min foreign white hona.

I juli vill jag para min söta fröken med en stor o snygg  mörk hane som ger bebisarna rättvisa. O med vackra blå ögon.

Annons:
[figgelina64]1
4/29/13, 7:31 AM
#1

Det låter spännande!

vad har du för hona, stamtavla, katteri kanske, en liten bild och vem är du och vad skall hanen ha för att komplettera din hona?

det är alltid roligt att leta hane till sin hona, lycka till🙂

Missannas
4/29/13, 2:08 PM
#2

Hej och välkommen hit! I vår välkomsttråd finner du våra annonsregler.🙂 Komplettera sedan din annons, säg till om du behöver hjälp.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Johlinn
7/14/13, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Oh…Jag letar just efter en foreign White hon att para min "ursnygga" Nisse katt med (stamtavle namn är Lejonhjärtas Petit Coeur):
Han har redan blivit pappa till 3 kullar; vi har just en kull med 8 små siameser…..;blev lite miss där - han tjuvparade vår chokladmaskade siamestjej!
Nisse var på en utställning innan; han fick SÅ många pokaler och utmärkelser; blev bästa ungkatten (10 mån då), domarnas bästa val båda dagarna, BIR, BiG…..
Nisse är stor, charmig och rödmaskad - underbar kille och öm pappa 😘
Ring mej om du är intresserad! 070 752 57 53  eller 031 92 02 50
/Viveca

kalindas
7/14/13, 11:22 AM
#5

#4

Tyvärr kan du inte para din röde kille med en FW. 😕
Det finns vissa genetiska problem som kan dyka upp om man använder katter som är röda, creme eller padda på en FW. 
Kommer inte just nu ihåg vad det heter, men det är säkert någon här som kan svara.

Bästa färgerna till en FW är brunt/svart, choklad, blå, lila.

/Elisa

MissMaven
7/14/13, 12:11 PM
#6

#4 Du får para din katt med en FW, MEN eftersom han är röd, riskerar man att avla fram döva, sjuka och infertila katter. Det som jag menar med att "du får para" är att det inte är olagligt, men en del, inklusive mig, anser att det inte är etiskt rätt.

Waardenburg-syndromet som ofta dyker upp vid parningar av Foreign White och katter som är bärare av rött nedärvs oregelbundet dominant och är orsaken till pigmentavvikelser i ögonen (tapetum lucidum saknas); hud- och pälsproblem och störningar av hörsel (nedsatt hörsel eller tom dövhet). Lever och njurarna kan också bli drabbade. Och avkommorna kan bli infertila.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Johlinn
7/14/13, 5:37 PM
#7

Miss Maven och kalindas; fick precis veta av annan person med - TACK!
Jag skulle så gärna vilja hitta en liten siames-tjej att köpa som tillsammans med min rödmaskade kille gav creme och/eller rödmaskade avkommer; vilken färg ska honan då ha?

Tips om uppfödare mm?

Nerdysiamese
7/14/13, 6:05 PM
#8

#7 en svartskölpaddsmaskad hona borde väl kunna ge röd eller crémemaskade tillsammans med en rödmaskad hane om jag inte är helt virrig.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

kalindas
7/14/13, 6:09 PM
#9

#7 En blå sia/sys eller OSH kan ge dej creme och röda hanar. För han bär ju redan på anlagen själv.
Vill du få en chans att få röda och creme honor måste du skaffa dej en blåpadda OSH eller sia/sys.

Alternativt kan du köpa röd el. creme hona eller lila/lilasköldpadd hona. Det fungerar också.

/Elisa

kalindas
7/14/13, 6:11 PM
#10

#8
Creme kan det bara bli om båda föräldrarna bär på dillusions (felstavat) anlaget.

/Elisa

Nerdysiamese
7/14/13, 6:22 PM
#11

#10 The more you know =)

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Upp till toppen
Annons: