Annons:
Etikettkattprat
Läst 2637 ggr
[lucii]
4/23/13, 9:42 AM

Hur tänker man när man skapar uppfödarnamn?

Hur tänker man när man skapar uppfödarnamn?🐱

Alla tips är varmt välkomna här.  Jag känner mig lite lost mitt i alla tankar just nu.

Annons:
kalindas
4/23/13, 9:44 AM
#1

Jag stal min mammas uppfödarnamn. Hon tyckte det var ett vackert indiskt namn. Men eftersom hon inte ville föda upp mer och jag gärna fick ett gratis. Så tackade jag och tog emot. 😃

Så det blev Kalindas.

/Elisa

[lucii]
4/23/13, 9:50 AM
#2

Det är jätte fint, betyder det något?

SacredSouls
4/23/13, 9:58 AM
#3

Siameseren ble jo ansett som hellige og jeg har alltid syntes at ordet Sacred er så pent.I Zelda spillene så er det Sacred Sages og jeg funderte lenge på om jeg skulle ha det eller Souls. Men så ble det altså Sacred Soul's. Jeg synes det er veldig pent og finner alltid mange fine kombinasjoner. Både passende og litt mer upassende 😃

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lucii]
4/23/13, 10:11 AM
#4

#3 Det är jättefint 🙂

Jag har ett förslag jag gillar men borde kanske komma på fler ifall att någon har tagit det redan?

SacredSouls
4/23/13, 10:17 AM
#5

http://fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp

Her går du inn å søker på navnet du gjerne kunne tenkt deg. Prøv å søke med alle mulige merkelige kombinasjoner slik at du er sikker på at ingen har noe lignende. Det står søketips over der.

Som regel bør man velge seg ut iallefall 3-4 forskjellige navn. Noen ganger er man heldig å få førstevalget sitt mens andre ganger må man søke flere ganger. Men jo flere alternativer du har jo større sjanse blir det jo at du  får en av dem.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
4/23/13, 10:22 AM
#6

#2
Tror att Kalinda är ett indiskt namn. Sen vad det namnet betyder vet jag inte.

Du kan även kolla stamnamn på http://wcf-online.de/WCF-EN/zuechterinfo/cattery.html

För dessa namn ska Sverak och Fife också kolla innan de godkänner nya namn.

/Elisa

Annons:
amandahurtigh
4/23/13, 10:37 AM
#7

Jag hade också funderingar länge innan jag valde mitt stamnamn, och det blev tillslut Aconcagua's. Det är ett berg sydamerika som min sambo har bestigit, det var så jag fick höra om det. Tycker att det är fint, ( även fast alla tycker att det är krångligt ;) )
Jag ville ha någonting som var anknutet till naturen, så det blev ju perfekt för mig :)

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

ramithi
4/23/13, 12:07 PM
#8

Vi hadde også mage navn på papiret men så begynnte vi å sette sammen bokstaver og da kom det som er vårt stamnavn i dag og det er av Ramithi (N) det er satt sammen av en eller to bokstaver i navnet til min mann og meg + de dyra som vi hadde da vi fikk stamnavnet vårt. Vi fikk førstevalget vårt.

Carlitos
4/23/13, 2:44 PM
#9

Jag heter ju Carolin och min sambo Tobbe, där av Carlitos 😃 hade dock ingen aning om att det fanns en film med samma namn 😉

[figgelina64]1
4/23/13, 5:46 PM
#10

Och jag har stamnamn efter min avelshane Q  vilket blev Qjou´z 😉

GoodWibes
4/24/13, 1:42 AM
#11

Mitt er en "omskriving" av Good Vibrations og navnet mitt, Wibekke. Det ble da til GoodWibes. 🙂

[lucii]
4/24/13, 9:36 AM
#12

Jätte tack för era fina inlägg här! 🌺

[figgelina64]1
4/24/13, 5:10 PM
#13

Min C kullen har idag fått namnen

OSH d02, hane SE* Qjou´z Ce La Vie = det är livet
Osh/Olh a03, hona SE* Qjou´z Cheríe Petit = Lilla älskling
Osh a03, hona SE* Qjou´z Ciqala = indianskt namn
Osh o03, hane SE* Qjou´z Chestnut = kastanje
Bal a?, hane SE* Qjou´z Chauve - Soris = Fladdermus
Bal C?, hane SE* Qjou´z Chahuteur = busig

Annons:
Garmabias
4/24/13, 6:03 PM
#14

Mitt stamnamn Garmabia's är en mix av mina två första katter Garm och Arabia. Jag fick nöja mig med mitt tredjehandsval. Egentligen hade jag önskat mig Yin o Yang's eftersom det är så talande med symboliken.

[figgelina64]1
4/24/13, 8:38 PM
#15

Förlåt men jag ser nu att mitt inlägg om namn på kattungar hamnade i fel tråd 😉

Upp till toppen
Annons: