Annons:
Etikettofftopic
Läst 1441 ggr
Nebel
4/12/13, 8:21 PM

Manifestation mot kattdödandet i Högsbo

Vet att jag är sent ute och att det är ett hemskt ämne men en av mina favoritbloggare påminde om en viktig manifestation i Göteborg imorgon. Någon/några har under en längre tid skadat och dödat katter i området Högsbo ;(. Läs artikel här http://www.goteborgsfria.nu/artikel/97241#ixzz2PakjOsRe Imorgon lördag 13/4-13 hålls alltså en manifestation i Högsbo med start kl.14. Hoppas att så många katt/djurvänner som möjligt kan delta!!!

Annons:
kalindas
4/12/13, 9:08 PM
#1

Det är förjäkligt att de inte fått tag i personen ännu. 😕

De hade väl en misstänkt med det fanns inga bevis.

/Elisa

Ellensmatte
4/13/13, 12:20 AM
#2

Fruktansvärt, vilken sjuk människa!!

Nebel
4/13/13, 2:07 AM
#3

Håller med er! Verkar iaf som om polisen nu börjat ta detta på allvar tack & lov! Hoppas att deras och omgivningens engagemang ger resultat snarast!

Mewz
4/13/13, 10:12 AM
#4

Jag skulle ju önska att det manifesterades/protesterades lika vilt emot att alldeles för många fortfarande år 2013!! släpper ut sina katter vind för våg och det i områden som är allt annat än djurvänliga! Varför vill man utsätta det som man utger sig älska så oerhört mycket för alla faror som finns, ex i Högsbo?

Nej, personen/personerna bakom dåden är inte friska, och självklart ska den/de fast. Tyvärr lär det dock inte bli någon dom att tala om.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

simszanne
4/13/13, 4:57 PM
#5

Jag bor i området och var nere på torget och skrev på namnlistan idag.

Det jag har svårast att förstå i allt det här är att folk fortsätter att släppa ut sina katter trots att man vet att det finns en eller flera människor här som fångar in och torterar dem.

Nebel
4/14/13, 1:53 AM
#6

Visst är det konstigt att kattägare inte tar större ansvar, nu är det ju extrema förhållanden i Högsbo för närvarande men jag menar även annars. Vad som anses vara en bra miljö för katt varierar nog oerhört från person till person. Vet t.ex. inte om det är någon annan här med innekatt som liksom jag mött personer som tycker det är hemskt, näst intill djurplågeri när en katt ej får gå ute? Lite provocerande kanske ;) men får en att tänka till! Önskar liksom #4 att fler skulle engagera sig för god djurhållning och håller med om att djurskyddslagstiftningen tyvärr lämnar allt för mycket att önska i nuläget.

Annons:
[lucii]
4/15/13, 10:39 AM
#7

Jag känner sorg i hjärtat när jag läser om sånt här.

Min kusins en katt blev bokstavligt uppskuren av någon människa för några år sedan. Han bodde då i Kärrtorp, Stockholm. Det var en av de 2 kattungar han hade valt att ha kvar av mamman. Idag bor han på ett mycket bättre område. Även om det området han bodde på då inte var speciellt "Ghetto" eller vad man nu ska säga. 

Jag tycker personligen det ska finnas hårdare lagar om att döda andras djur. I vintras vart en "Husky" skjuten för att en bonde trodde det var en varg. Domen över det var ingenting att hänga i julgranen om jag minns rätt. Jag blir fruktansvärt arg och ledsen över sånt här. Ett djur är också ett liv men i Sveriges rättssystem är de bara en ägodel. För mig är de mycket mer än så. De är en del av min familj.

Upp till toppen
Annons: