Annons:
Etikettkattprat
Läst 1264 ggr
lailaj
4/6/13, 11:17 AM

En ledsam dag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste få skriva av mig.I går kl 5 på eftermiddagen satt min tabby hona 1 år som vanligt och tiggde mat vid bordet och allt var som det skulle.

Kl 7 på kvällen var hon spårlöst borta!!Har inte hittat henne ännu😕.

Hon har aldrig varit ute och går aldrig till ytterdörren men borta är hon.Min fasa är att hon ligger i huset och att det hänt ngt med henne.

Hennes mamma hittade jag ju när kattungarna bara var några veckor medvetslös och hon dog ju strax efter.Jag har tömt snart hela huset men hon finns inte.Den andra siamesen skriker och letar hon med.

Vi bor på landet utan ngn väg i närheten,men jag tycker hon borde hålla sig runt huset om hon nu smitit ut men jag vet inte.Min fasa är räven för han smög runt här igår och smög på ankorna!Muffin saknar sin bästa vän.

Annons:
[Ebidda98]
4/6/13, 11:22 AM
#1

Usch! Hemskt, hoppas verkligen ni hittar henne!

Cazzos
4/6/13, 11:24 AM
#2

Åhnej! Jag kan förstå paniken och oron! Det är ljust ute nu, kan du gå ut med kanske en påse torrfoder (om hon äter det) och prassla samtidigt som du ropar, eller om du har en leksak med pingla på? Om hon är utomhus alltså. Kommer hon om du gör något spec, t.ex. öppnar kylskåpet, gör i ordning mat (t.ex. ljudet av gaffeln mot porslinskålen om det är det du använder), och kan testa det nu? Jag hoppas att du hittar henne!


lailaj
4/6/13, 11:30 AM
#3

Greta ät en katt som alltid är runt benen som en hund.Hon kommer alltid när jag ropar på henne,så hon kan omöjligen vara inne om hon lever.Jag var ute till 11 igår kväll och ropade och sen 7 i morse men inte ett spår av henne.Det är så fruktansvärt frustrerande att hon bara är borta!Det värsta är att inte veta vad som hänt henne eller ens om hon är inne eller ute.

MissMaven
4/6/13, 11:34 AM
#4

Nej! Fruktansvärt. Jag tänker på er och hoppas att Greta mår bra och att ni hittar henne snart. Jag skulle gå ut och ropa efter henne runt huset och om ni har en skog nära, leta där kanske. Hon kanske är där, är rädd och gömmer sig någonstans. Då kanske svarar hon om ni är nära och hon hör er.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MissMaven
4/6/13, 11:38 AM
#5

Leroy rymde när han var under 1 år (utan att han varit ute innan det) och gömde sig i ett grävlingsgryt i en liten skog nära hemmet. Han vågade inte svara förrän vi var alldeles nära och ropade efter honom. Då svarade han svagt och vi kunde hitta honom. Han var väldigt rädd. Hoppas, hoppas att ni hittar henne.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

lailaj
4/6/13, 11:40 AM
#6

Min man är i skogen nu och leta efter henne.Jag tittar upp i träden också så hon inte har klättrat upp där.Det känns så konstigt bara om hon skulle smitit ut för jag skulle ju sett om hon var med ut genom dörren för det var bara jag hemma.Ska gå igenom huset igen nu.Muffin hjälper till och letar hon har skrikit hela natten efter henne.

Annons:
lailaj
4/6/13, 2:05 PM
#7

😃Hittat henne.Vi har en gammal matkällare utanför köksfönstret.I ena väggen var det ett litet hål och sen ca 3 meter rakt ner,där nere satt hon.Vi fick slå sönder väggen och hoppa ner efter henne.Herregud där hade hon aldrig kommit upp själv igen.😕Hur hon tog sig ut vet jag inte men huvudsaken är att hon är hemma igen mitt ❤️.

Nu är Muffin så glad igen och tvättar henne gladeligen.Lyckligt slut och en väldigt glad matte.

Cazzos
4/6/13, 2:12 PM
#8

Vad skönt att ni hittade henne! Jag hoppas att väggen får en liten reparation sen 😉


lailaj
4/6/13, 2:13 PM
#9

Ja vi har satt upp ny skiva så nu kan ingen katt komma ner där.

Fielie
4/6/13, 2:26 PM
#10

så skönt att det slutade väl🙂

carinbrack
4/6/13, 2:59 PM
#11

Åh, vad skönt! Vilken rysare!

lailaj
4/6/13, 3:18 PM
#12

Ja med tanke på att hon själv aldrig hade kunnat ta sig upp själv på en slät vägg 3 m upp.usch jag ryser vid bara tanken.

kalindas
4/6/13, 4:58 PM
#13

Skönt att ni hittade henne!

/Elisa

Annons:
MissMaven
4/6/13, 7:21 PM
#14

Vilken lycka!!! ❤️ Hoppas att ni alla mår bra nu. Vilken tur att den hemska historien om hennes försvinnande fick ett lyckligt slut. Kram från oss.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lillatassen
4/6/13, 7:42 PM
#15

Åh vad skönt att se att ni hittat henne! ❤️

Carlitos
4/6/13, 9:42 PM
#16

å va skönt att det slutade väl!! ❤️

Siameshona
4/7/13, 12:11 AM
#17

Härligt!! Lilla vännen!!!

lailaj
4/7/13, 9:07 AM
#18

Där nere där Greta satt låg det en död katt!!Dom som bodde på den här gården innan oss letade efter sin katt när vi flyttade hit och även vi hjälpte till att leta.Troligtvis var det den katten som låg där nere.😕

Det gör det hela ännu värre när jag tänker på om vi inte hittat henne.Hon jamade inte heller fast hon måste ha hört oss.

kalindas
4/7/13, 9:19 AM
#19

#18
Så hemskt! Stackars katt och vilken tur att ni hittade henne!

/Elisa

Upp till toppen
Annons: