Annons:
Etikettberättelser
Läst 3284 ggr
[idaskoog]
3/25/13, 11:23 AM

en dröm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har alltid drömt om en sällskaplig katt som vill vara med överallt. Jag hade en litwn svart huskatt som var helt perfekt, han kom när man ropade och var min lilla bäbis…fina fina samson. För 1 år sen blev han överkörd av en smitare. Jag var helt förstörd och trodde aldrig jag skulle bli glad igen. Jag bestämde mig då för att aldrig ha en utekatt igen. Jag började sedan läsa runt på olika kattraser och fastnade för siamesen. I februari hämtade jag hem min fina fina tjej kiwi. Jag hade ju läst om siamesens personlighet men hade aldrig kunnat drömma om att den var så perfekt! Hon vill vara med överallt och pratar med mig, kräver lek och uppmärksamhet och är helt underbar! Jag hade aldrig kunnat tro att hon skulle vara så social. Det är ju helt underbart med skrikandet och kurrandet!!! Min fina fina kiwi.

Annons:
tuska
3/25/13, 12:41 PM
#1

 Så härligt Ida att du trivs med att vara siamesägare.  Det blir flera ska du se.   =)

berthagenn
3/25/13, 12:57 PM
#2

Jag håller med! Det kommer bli flera. När jag fick fler siameser så blir de så lyckliga ihopa. :-)

lynxlo
3/25/13, 1:52 PM
#3

Vilken fin liten Kiwi!!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

[idaskoog]
3/25/13, 2:06 PM
#4

Man kan ju läsa och tro att man ska förstå men det går inte att förstå hur underbart social en siames är!! Jag förstår att de inte passar alla. Hennes bästa vänner just nu är mina två hundar och så försöker hon charma min huskatt Ronja men Ronja är fortfarande lite tjurig och förstår bara inte varför Kiwi ska följa efter henne överalt! ÅÅhh vad glad jag är att jag köpte min Kiwi. Åh vad jag är glad att alla beskrivningar över hur en siames är verkligen stämde! OCH att detta forum finns.

Nebel
3/25/13, 3:17 PM
#5

Grattis till en fin liten tjej & till att du trivs så bra med din lilla långnäsa ;)! Kan bara instämma i lovsången ("frälst" sedan många år, hi hi) och hålla med övriga; det har en tendens att bli fler bl.a. för att katterna mår så gott av sällskap av likasinnade

carinbrack
3/25/13, 3:32 PM
#6

Precis så kände jag också, jag hade läst, bl a Doreen Tovey, men trodde att det var överdrivet. Jag kommer aldrig att ha nån annan ras.

Annons:
carinbrack
3/25/13, 3:32 PM
#7
carinbrack
3/25/13, 3:32 PM
#8

Precis så kände jag också, jag hade läst, bl a Doreen Tovey, men trodde att det var överdrivet. Jag kommer aldrig att ha nån annan ras.

berthagenn
3/25/13, 4:13 PM
#9

Jag är också FRÄÄÄLST! Först en, sen två och nu tre! (inklusive bonskatten som är den fjärde). Kommer alltid ha denna ras. ❤️

Upp till toppen
Annons: