Annons:
Etikettomplacering
Läst 1405 ggr
MillaJ
3/23/13, 7:08 PM

Söker en vän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag förlorade igår mycket hastigt och inte särskilt lustigt min birmahane och ensam kvar är Moses.
Moses är en hittekatt som jag plockade upp på motorvägen som kattunge. Han är en kastrerad hane, blir 3 år i sommar och är mycket lekfull och sällskaplig -han varvar sina dagar med tokrejs, öppna garderober, sno saker ur handväskor och att sova med (på) oss i soffan vid en film.
Jag vill inte att han ska vara ensam så jag börjar hålla ögonen öppna efter en sidekick till honom. Birman var inte matchande i energinivå  (som nämnts tidigare var det inte en medveten matchning) så nu vill jag ha en ras som är mer passande.
Söker alltså en katt som vill ha en lek- och myskamrat, tror att en snäll kastrat skulle funka fint.

Hos mig är de innekatter med nätad balkong där sommardagar brukar spenderas på "katthyllan".

Annons:
kalindas
3/23/13, 7:39 PM
#1

Fin kille. 😘
De som jag tror passar bäst för en husis skulle jag kunna tänka mig vara en Skogis, Europé eller liknade raser, livliga men självständiga. 🙂
Siames/Oriental kan fungera, men samtidigt så kan de bli för krävande för din kille. Kanske inte i lek och bus, men en del huskatter kan tycka det är lite för jobbigt med en katt som vill ligga hög och vara nära hela tiden.

Fast är din huskatt så också, så bör det gå hur bra som helst. 🙂
Hoppas du hittar en fin kompis till honom!

/Elisa

Nebel
3/23/13, 9:29 PM
#2

Beklagar din och Moses förlust! Jag har haft kat 4-katter och huskatter ihop i perioder och beroende av personlighet har vissa katter haft ett oerhört fint utbyte av varandra medan andra kanske inte riktigt "förstått sig på varandra" ;). Känner igen och håller med # 1 i att huskatter kan tycka att långnäsorna blir lite väl närgångna/närhetstörstande ibland. Om du är öppen för en huskattskompis skulle jag vilja tipsa om att det finns flera oerhört fina, busiga och keliga katter i olika åldrar på ett katthem i Stenum där jag brukar hjälpa till. Katthemmet tar förstås även hand om raskatter emellanåt. Ta gärna en titt på hemsidan; www.evaskatthem.se! Hoppas och tror att du hittar en ny god vän åt Moses snart!

Vixxen
3/23/13, 10:48 PM
#3

Vilken förlust för dig och Moses… 😢 Beklagar verkligen…

Kanske en Cornish Rex skulle matcha Moses energi-nivå?           Vi har en liten kille som söker ett eget hem med betjänter och kattkompisar att flytta till. VoxBauers@telia.com eller tiita på http://voxbauers.weebly.com

Upp till toppen
Annons: